دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

فرهنگ کوچک زبان پهلوی

فرهنگ کوچک زبان پهلوی
درحال حاضر موجود نمی باشد
فرهنگ کوچک زبان پهلوی
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 102212 - 21/1
  • وزن: 0.50kg
  • UPC: 20
0 ریال

فرهنگ کوچک زبان پهلوی

نویسنده: د. ن. مکنزی
مترجم : مهشید میرفخرایی
ناشر: پ‍ژوه‍ش‍گ‍اه‌ ع‍ل‍وم‌ ان‍س‍ان‍ی‌ و م‍طال‍ع‍ات‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 420
اندازه کتاب: وزیری- سال انتشار: 1373 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت : درحد نو

 

مروری بر کتاب 

 بیش از نیم قرن است كه تدریس زبان و ادبیات پهلوی به طور رسمی در دانشسرای عالی و دانشگاه تهران و سپس در دیگر دانشگاههای ایران آغاز شده است. ابهام خاص این خط آن را در هاله ای از رمز و راز فرو می برد و نزدیكی واژگان و دستور زبان آن به فرزند شیرین زبانش فارسی علاقه به فراگیری آن را حتی در غیر دانشجو بر می انگیزد.

  دستور زبان پهلوي خودآموزي است براي فراگيري زبان پهلوي پارسي ميانه ابتدا كوشش شده است تا خوانندگان كتاب با معني چند واژه مهم مانند پهلوي ، هزوارش پازند آشنا شوند . در اين فرهنگ، بسياري واژه هاي مبهم ادبيات كهن پارسي را مي يابيم كه به ياري آنها مي توان به درك برخي از مفاهيم ناگشوده ادب كهن دست يافت. بسياري واژه هاي از ياد رفته پارسي را كه اصل آنها در اين فرهنگ يافت مي شود، آشنایی اجمالی با گشته‌دبیره، پهلوانیک و پارسیک (الفبای سنگ‌نوشته‌های اشکانی و ساسانی) و یک جدول از الفبای دین‌دبیره (الفبای زبان اوستایی) بنا بر فهرست روان‌شاد پورداوود همراه با توضیحات، سخن پایان و واژه‌نامه‌ی پهلوی به فارسی از واژه‌های موجود در متن‌های برگزیده این خودآموز، چند بخش پایانی کتاب است.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات