دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

واژه نامه گویش گیلکی

واژه نامه گویش گیلکی

نویسنده: احمد مرعشی
ناشر: طاعتی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 666
اندازه کتاب: وزیری گالینگور - سال انتشار: 1363 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت : در حد نو ~ نو

 

مروری بر کتاب

مصور - به انضمام اصطلاحات و ضرب المثل های گیلکی

گیلکی از گروه زبان‌های شمال غربی ایرانی است. گروه زبانهای کاسپین در خانواده زبانهای ایرانی شامل زبانهای تالشی و گیلکی و طبری می‌باشند. در خانواده زبانهای غربی ایرانی زبانهای دیگری مانند کردی و بلوچی و زبانهای مرکزی (راجی و گلپایگانی و زبان‌های ایران مرکزی و زبان زردشتیان یزد)و همچنین زبان سیوندی می‌باشند.

برخی گیلکی را به نام پهلوی خوانده‌اند. حمداله مستوفی قزوینی می‌نویسد: «در گشتاسفی که بخشی‌ست در مجاورت دریای خزر و نزدیک «سالیان»، زبان‌شان به پهلوی به جیلانی (گیلانی) باز بسته‌است. ». مستوفی پهلوی را شبیه و وابسته به گیلکی می‌داند.

کتاب حاضر، مجموعه ای از واژگان این گویش است که به صورت آوانگاری شده و همراه با برابرهای فارسی عرضه گردیده. پاپان بخش این مجموعه نیز، تعدادی از اصطلاحات و ضرب المثل های گیلکی و معانی فارسی آنهاست. این فرهنگ مصور است و با فهرست اعلام و واژه های لاتین، فهرست اعلام و واژه های انگلیسی، فرانسه ، آلمانی، ایتالیایی و روسی که به گونه ای در کتاب نامی از آنها آمده است به پایان می رسد.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات