دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

کبوتر و قلب سنگی

کبوتر و قلب سنگی

نویسنده: رضا رئیسی
ناشر: روشنگران و مطالعات زنان
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 176
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1381 - دوره چاپ: 1

کیفیت : درحد نو

 

مروری بر کتاب

کبوتر و قلب سنگی به گمان ناشر از معدود رمان هایی است که می تواند ادبیات واقعی جنگ تلقی شود.رمان، روایت زندگی مردمی است که نه به اشتیاق بلکه ناخواسته درگیر جنگ و مصایب آن می شوند و بی شور یا داعیه ی سلحشوری و جنگاوری خود را در صحنه ی جنگ و پی آمدهای آن می یابند.اما انسان موجود شگفت انگیزی است و زندگی حتی در پشت سیم های خاردار و در قلب سرزمین دشمن ادامه دارد. طپش و پویش وبالش، نفس زندگی است. زندگی خود بزرگ ترین حماسه ای است که به دست انسان ساخته می شود.

آسمان ابری است. هوا سوز دارد و همه جا را آب و گل فراگرفته است. آب زرد رنگ. بچه‌ها در حیاط اردوگاه قدم می‌زنند. دو به دو، یا بیشتر، بعضی هم تنها. مثل من. حال کبوتری را دارم که بال‌هایش شکسته‌اند و کنج قفس زندانی‌اش کرده‌اند. قلبم دارد می‌ترکد.. تمام خاطرات و آرزوهای زندانی‌اش کرده‌اند. قلبم دارد می‌ترکد. تمام خاطرات و آرزوهای سرکش درهم پیچیده و قدیمی دوباره در من جان گرفته و دلم هوای خانه و شهرام را کرده است.

لب شط را مجسم می‌کنم. خنکی آب، بوی ماهی و شرجی هوا. غروب‌هایی که با بچه‌های محل دور هم جمع می‌شدیم. گپ می‌زدیم. خوش و بش می‌کردیم و از شیرین‌کاری‌هایمان در مدرسه و خانه برای هم می‌گفتیم"...

رضا رییسی از نسل پنجم داستان نویسان معاصر ایران، بیشتر با عنوان نویسنده جنگ شناخته می‌شود، اما خودش می‌گوید که همیشه با تقسیم‌بندی‌هایی از این دست مخالف بوده است.رییسی آثار زیادی در حوزه رمان، فیلمنامه، نمایشنامه و خاطره – داستان‌نویسی دارد. در حوزه فیلمسازی (مستند و داستانی) هم آثاری از وی تهیه و پخش شده است. مدتی نیز در روزنامه‌ها و نشریات مختلف قلم زده است و اکنون نیز به نوشتن ادامه می‌دهد.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات