دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

نشان سرخ دلیری

نشان سرخ دلیری

نویسنده: استفان کرین
مترجم: غفور آلبا
ناشر: امیر کبیر
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 200
اندازه کتاب: رقعی گالینگور - سال انتشار: 1338 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت : در حد نو 


مروری بر کتاب

«نشان سرخ دلیری» اولین کتاب غیر رمانتیک مربوط به جنگ های آمریکاست که شهرت زیادی برای نویسنده اش استیون کرین به ارمغان آورد و چون در عصری ظاهر گردید که نویسندگان موضوع جنگ را وسیله ای برای بیان داستان های عاشقانه قرار داده بودند، حرکت نوینی در تغییر سبک و سنت قدیمی آن دوران به شمار می رود.

سوژه جنگ بستر خوبی برای رشد و تکامل شخصیت اصلی شده و نویسنده سعی کرده با نگاه ویژه ای به این مقوله بپردازد یعنی درونمایه کسب دلیری نه شجاعتی از پیش تعریف شده. رمان، بر اساس تعریف رمان شخصیت پیش می رود. یعنی قرار دادن شخصیت در موقعیت های مختلف و نهایتاً تحول آن. نشان سرخ دلیری به لحاظ ساختار، دقیقاً از الگوی فوق پیروی می کند. موقعیتهایی که رنگ و بوی جنگ دارند و هر بار شدیدتر و بحرانی تر می شوند و روند صعودی دارند.

...سرما با اکره از زمین برخاست، مه غلیظ آهسته پس می رفت و سپاهی را که بر دامنه تپه ها راحت باش کرده بود، آشکار می ساخت.
رنگ منظره از قهوه ای به سبز تغییر می کرد با این تغییر سپاهیان نیز به جنب و جوش افتادند و به سر و صدای شایعات از شوق می لرزیدند و چشم خود را به جاده هایی می دوختند که تازه از صورت تالاب های دراز و پرگل و لای درآمده و به شکل شاهراه بخود می گرفتند.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات