دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

سفرنامه دریائی لاخ

سفرنامه دریائی لاخ

نویسنده: ارسکین لاخ - چارلز بلگریو
مترجم: حسین ذوالقدر
ناشر: آناهیتا
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 320
اندازه کتاب: وزیری - سال انتشار: 1369 - دوره چاپ: 1

کمیاب  - کیفیت : عالی 
 

مروری بر کتاب

ساحل دزدان دریایی

خلیج فارس از زمان های بسیار دور به جهت دارا بودن شرایط و موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار گرفتن بر مسیر های آبی و زمینی به لحاظ سیاسی٬نظامی٬ اقتصادی اهمیت شایان توجه داشته و در همه دوره های تاریخی این سرزمین عامل حیاتی و منبع ثروت بوده٬ لذا با توجه به ویژگی های خاص و استراتژیکی که جزایر خلیج فارس داشته از دوران گذشته بویژه از دوره صفویه کانون توجهات استعمارگران اروپایی قرار گرفت یکی از جزایر بسیار مهم خلیج فارس ٬جزیره قشم می باشدکه دارای موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی سرشاری است که از دوره صفویه به بعد استعمار گران بویژه انگلیس به آن چشم دوختند. انگلستان به علت منافع فراوانی که در هندوستان داشتند برای برقراری امنیت و آرامش در خلیج فارس نیازمند پایگاهی بود تا بتواند به هدف اصلی خود که حفظ هندوستان بود٬ دست یابد.

در نتیجه باسعیدو واقع در شمال غربی جزیره ی قشم به منظور این هدف انتخاب گردید. انگلیسی ها با ایجاد این پایگاه توانست به پدیده ی دزدی دریایی پایان بخشدند و تا حدودی امنیت در منطقه خلیج فارس به خاطر منافع خود ایجاد کردند ٬ اما پس از آن انگلیسی ها هیچ وقت به اختیار خود جزیره ی قشم و بندر باسعیدو را ترک نکردند٬ چنان که این مسئله موجب بحران در روابط ایران و انگلیس گردید.که در ادمه به روند تسلط انگلیسی ها بر جزیره قشم تا اخراج آنان از این جزیره مورد واکاوی قرار می گیرد.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات