دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

تاریخ شرق باستان

تاریخ شرق باستان

نویسنده: فئودور پتروویچ کاروفکین
مترجم: مرتضی بیدسرخی
ناشر: محور
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 222
اندازه کتاب: زقعی - سال انتشار: 1381 - دوره چاپ: 1


مروری بر کتاب

مصور

تاريخ شرق باستان، شما را با زندگي انسانها نخستين و پيدايش تمدن در مناطقي چون، مصر ، بين النهرين ، هند و چين آشنا ميسازد.با مطالعه اين كتاب درمي يابيد كه انسانها از كجا و با چه مشكلاتي به اينجا و تمدن فعلي رسيده اند. کتاب، به زبان ساده با زندگی انسان‌های نخستین و پیدایش تمدن در مناطقی چون مصر، بین‌النهرین، هندوچین آشنا می‌شوند .کتاب از پنج فصل تشکیل شده است .

فصل اول به زندگی انسان‌های نخستین اختصاص دارد .در این بخش، درباره نظام جماعتی، گله‌های ابتدایی گرد آورندگان و شکارچیان، ماهیگیری، دامداری و کشاورزی نخستین، پیدایش مذهب در بین انسان‌های نخستین، و شمارش سال در تاریخ صحبت می‌شود .

مطالب فصل دوم درباره مصر باستان بوده شامل این مطالب است :طبیعت و مردم کهن مصر، کشف فلزات و پیشرفت کشاورزی، تشکیل طبقات و دولت مصر، عقاید مذهبی مصریان، مذهب و هنر مصر، وضعیت بردگان و برده‌داری، و پیدایش علم و خط در مصر باستان .

فصل سوم حاوی اطلاعاتی است از تمدن‌های میان دو رود (بین‌النهرین) و فصل چهارم به بحث درباره تمدن هند باستان، تشکیل طبقه‌ها و دولت در هند و اعتقادات مذهبی و فرهنگ هندیان باستان مربوط می‌شود .موضوع آخرین فصل تمدن چین باستان و مشتمل بر این مباحث است :برده‌داری در چین، اتحاد چین، قیام‌های مردم در چین، و فرهنگ چین باستان .مطالب کتاب با طرح‌هایی از پدیده‌های مربوط به تمدن‌های مختلف مورد بحث همراه است. 

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات