دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

انقلاب اسلامی در جهرم

انقلاب اسلامی در جهرم

نویسنده: سیدابوالفضل رضوی , وحید كارگر جهرمی 
ناشر: مرکز اسناد انقلاب اسلامی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 888
اندازه کتاب: وزیری - سال انتشار: 1394 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب

مصور

 انقلاب اسلامی‌ ایران به دلیل ویژگی‌های خاص آن توجه صاحب‌نظران و نظریه‌پردازان تحولات سیاسی را به خود جلب کرده است؛ نکته‌ی اصلی و اساسی در این‌باره اسلامی‌ بودن انقلاب است. موضوع مهم دیگری که در تاریخ انقلاب اسلامی ‌قابل توجه است نقش حضرت امام‌خمینی در هدایت آن است. از ویژگی‌های دیگر تاریخ انقلاب اسلامی ‌سراسری بودن آن است که ریشه در هویت اسلامی‌ مردم ایران دارد.

بر عکس انقلاب‌های دیگر جهان که از نقطه‌ای آغاز و به نواحی دیگر سرایت کرده است، انقلاب اسلامی‌ ایران حرکتی همگانی و سراسری بوده است به‌گونه‌ای که مردم ایران از شروع نهضت در سال 1342 و با ایدئولوژی اسلامی‌تحت رهبری علما و مراجع و در رأس آنها حضرت امام علیه حکومت پهلوی به‌پاخاسته و نظامی‌جدید بر اساس آموزه‌های اسلامی ‌ایجاد کردند.

جهرم یكی از شهرهای استان فارس است كه به بركت وجود عالمان دیندار، فاضل، انقلابی و مردم مسلمان و همیشه در صحنه‌ از كانون‌های جوشان انقلاب اسلامی محسوب می‌شد و یكی از یازده شهری بود كه برای نخستین‌ بار در سال 1357 در آن حكومت نظامی اعلام شد. مردم ولایت‌مدار این شهر از آغاز نهضت حضرت امام (ره) با تكیه بر آموزه‌های اصیل دینی در كنار روحانیت متعهد و آگاه شهر در صحنه‌ی مبارزه حضوری پرشور و جدی داشتند و به نحو احسن دِین خود را به نهضت الهی بنیانگذار انقلاب اسلامی ادا نمودند.

در این اثر تلاش شده است براساس اسناد و مدارك، مصاحبه با شاهدان عینیِ دخیل در انقلاب اسلامی و پژوهش‌های صورت‌گرفته، آنچه از معجزه‌ی فراموش‌نشدنی انقلاب اسلامی در این منطقه قابل ذكر است در حافظه‌ی تاریخ ثبت شود.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات