دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

تعلیقه بر فصوص ابن عربی

تعلیقه بر فصوص ابن عربی
درحال حاضر موجود نمی باشد

تعلیقه بر فصوص ابن عربی

نویسنده: محمدحسین فاضل تونی
مقدمه : بدیع الزمان فروزانفر

ناشر: مولی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 100
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1360 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت نو 

 

مروری بر کتاب

از ميان آثار عرفان مي‏توان گفت فصوص الحكم ابن عربي محوريت جامعي دارد و شارحان بسياري‏ در اعصار مختلق آن را شرح و تفسير كرده‏اند.شروح اين كتاب بالغ بر يك صد و دوازده اثر به فارسي، عربي و تركي است.از ميان اين شروح مي‏توان به شرح قيصري اشاره كرد كه يكي از جامع‏ترين شروح اين متن است. قيصري در مقدمه‏اي برشرح خود با عنوان‏<<المقدمه‏>>،مسائل عرفاني را به‏طور اختصار بيان كرده است و به قول خودش،فهم بسياري از مطالب فصوص مبتني بر فهم مسائلي است كه در مقدمه آورده است.بر مقدمهء قيصري نيزر تعليقاتي نوشته شده است كه از ميان آنها تعليقهء مرحوم فاضل توني را مي‏توان نام برد. كه به رغم حجم اندك،مطالب مهم و ارزنده‏اي دارد.

محمد حسين توني معروف به‏<<فاضل توني‏>>،سال 1288 ق.در تون(طبس)متولد شد.وي فرزند ملا عبد العظيم واعظ بود.خواندن و نوشتن را در مدت كوتاهي آموخت،سپس به تحصيل مقدمات ادبيات‏ عرب پرداخت و در همان اوان حافظ كل قرآن كريم شد.در هفده سالگي براي ادامهء تحصيل به مشهد رفت.پس از مدتي به همراه شيخ محمد،كه بعدها در اصفهان به شيخ محمد حكيم معروف شد،به اصفهان رفت و به تحصيل فلسفه و حكمت و تكميل فقه و اصول پرداخت.اين كتاب همراه با ترجمان احوال آن مرحوم به قلم استاد فرهيخته دانشگاه تهران دكترمحمد خوانساري و مقدمه علامه فقيد مرحوم بديع الزمان فروزانفر آماده گرديده است.

فهرست

وجود 
واجب
علم واجب
اعيان ثابته 
عالم مثال 
كشف و شهود 
انسان كامل 
حقيقت محمديه
روح و بدن
ولايت عامه و خاصه

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات