دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

پیام

پیام
درحال حاضر موجود نمی باشد
پیام
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 93956 - 73/5
  • وزن: 0.50kg
  • UPC: 55
0 ریال

پیام

نویسنده: محمد حجازی
ناشر: امیر کبیر
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 172
اندازه کتاب: وزیری سلفون  - سال انتشار: 1351 - دوره چاپ : 1

کمیاب - کیفیت : درحد نو

 

مروری بر کتاب

حاوی چند داستان کوتاه فارسی

سید محمد حجازی رمان‌نویس – نمایشنامه‌نویس – زاده ی 25 فروردین سال 1279 از جمله مترجمین و سیاستمداران و روزنامه‌نگار معاصر ایران است که در شهر تهران به دنیا آمد.لقب وی مطیع الدوله است.او فرزند نصرالله مستوفی،مستوفی دربار قاجار بود.محمد حجازی دوران تحصیلات مقدماتی خود را در مدرسه سن لویی  واقع در تهران به انجام رسانید.

حجازی در سن ۱۲ سالگی کتاب با موضوع  فن باغبانی که به زبان فرانسه بود را به فارسی ترجمه کرد . پس از آن که تحصیلات خود را در رشته ادبیات تمام کرد به همراه  محصلین که به اروپا اعزام می شدند راهی اروپا شد و تحصیلات خود را در رشته ی  تلگراف بیسیم در آنجا به اتمام رسانید. وی پس از گذراندن دوره علوم سیاسی و مهندسی تلگراف را در فرانسه و به علت بازگشت به ایران در سازمان پست و تلگراف استخدام شده و در آنجا عهده دار سمت های متفاوتی از جمله مدیریت مجله ایران امروز و مدیریت پست و تلگراف شد.

وی پس از آن به سبب علاقه ی فراوانی که به رشته ی ادبیات داشت رشته ی خود را کنار گذاشته و به نویسندگی روی آورد و پس از زمان کوتاهی آثارش با استقبال فراوانی روبه رو شد. حجازی تسلط زیادی بر زبان های  فرانسه و انگلیسی داشت .

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.
برچسب ها: کتاب پیام

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات