دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

دانستنیهای تاریخ جهان یا خلاصه تاریخ

دانستنیهای تاریخ جهان یا خلاصه تاریخ
درحال حاضر موجود نمی باشد

دانستنیهای تاریخ جهان یا خلاصه تاریخ

نویسنده : مهرداد مهرین
ناشر: معراجی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 96
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1358 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت : درحد نو _ نو

 

مروری بر کتاب

مصور

تاریخ عبارت است از آن که فرد بین چندین دروغ آن را که به حقیقت نزدیکتر است بر گزیند وتاریخ چیزی جز یک رشته سفاهت وجنایت نمی تواند باشد".حتی اگر بر فرض محال این اعتقاد را درست بپنداریم وتاریخ را چیزی جزسفاهت وجنایت قلمداد نکنیم اما قطعا با مطالعه همین جنایات وسفاهت ها چه بسا وجدان انسان توسعه یافته، بیدارتر گردد و تسامح در خور انسانیت شکل بگیرد.

به یقین ارتباط تنگاتنگ تاریخ با بستر جامعه، استمرار آن با زندگی بشر، بشری که بر پایه وحدت و رابطه با ملل و اقوام زیست می کند خود می تواند حساس ترین و در عین حال برترین وجهه تمایز تاریخ از دیگر علوم به حساب بیاید.

هیچ واقعه ای از خیر وشر نیست که سانح گردد ونه در عهد گذشته مثل آن یا نزدیک بدان واقعه بوده باشد، پس هم چنان که اطباء از بیماریهای گذشتگان دستور کار برای خویش می سازند اهل خبر نیز از حوادث گذشته سرمشق می گیرند و از آنچه در عهد گذشته از آن احتراز کرده باشند، احتراز می کنند.

گرچه تاریخ از گذشته ای دور همواره آئینه عبرت تلقی شده وبه مثابه ترازوی معیار سنجی دانسته شده است اما واقعیت آن است که اشتغال صرف به تاریخ برای آموختن ویا استغراق در آن رفته رفته باعث آن می گردد تا فرد همواره به گذشته وحوادث رفته نظر کرده واز شناخت تاریخ عاجز بماند.

با این تفسیر مطالعه تاریخ تنها هنگای مفید فایده به نظر می آید که اولا بدون غرض ورزی،جانبدارانه وبا پیش زمینه ذهنی صورت گیرد وثانیا با استفاده از نقاط قوت موجود در آن حادثه و رویداد و تطبیق آن شرایط با وضع کنونی راه چاره ای برای برون رفت از بسیاری مشکلات اخذ گردد.

ایران که نام خود را از آریانه ویجه گرفته است، از آغاز تاریخ بشر، سرچشمه نیکی و قدرت، زیبایی و فضیلت بوده است. دنیا اگر از یونان هم آهنگی و زیبایی و از رم قانون و هنر آموخت، از ایران ترکیبی از هر چهار فرا گرفت...

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات