دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

اسرار شاه حکایت هویدا

اسرار شاه حکایت هویدا

نویسنده: بهرام افراسیابی
ناشر: مهرفام
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 581
اندازه کتاب: وزیری گالینگور - سال انتشار: 1387 ~1381 - دوره چاپ: 3 ~ 1

 

مروری بر کتاب

مصور

مشروح محاکمات برای اولین بار از روی نوار

کتاب حاضر براساس گفته های امیر عباس هویدا در آخرین روزهای زندگی اش تدوین شده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دستگیری هویدا، در جریان باز جویی های مکرر قبل از دادگاه، هویدا مطالب و اسرار بسیاری درباره خود، محمدرضا شاه و سایر درباریان بر ملا کرد که بخش عمده آن در کتاب حاضر به چاپ رسیده است.

هویدا در این کتاب همچنین از نهضت ملی شدن نفت، اقدامات دکتر مصدق، نقش و سیاست شاه و دولت های خارجی در این ماجرا، وقایع 30 تیر و کودتای 28 مرداد، ترور حسنعلی منصور و بسیاری رویدادهای دیگر از جمله وقایع مهم دوران سیزده ساله صدارت خود سخن می گوید. بخش پایان کتاب، گزارش مفصل و مستندی است از جریان دادگاه هویدا، اتهامات او و دفاعیات وی و سرانجام اعدام هویدا. کتاب با عکس های متعددی از هویدا، محمدرضا شاه، رویدادها و رجال سیاسی _ نظامی _ درباری دوران شاه همراه است.

...پس از ترور منصور توسط گروه فداییان اسلام، وی توسط محمدرضا پهلوی به عنوان نخست وزیر ایران منصوب شد و ۱۳ سال در این پست ماند.وی ابتدا با خواهر منصور ازدواج کرد اما پس از مدتی کوتاهی او را طلاق داد که خواهر منصور بلافاصله پس از طلاق به عقد منوچهر تیمورتاش در آمد.

امیرعباس هویدا چندی پس از مرگ منصور با خواهرزن او لیلا نظام‌الدین امامی که نوه دختری حسن وثوق (وثوق الدوله) بود، ازدواج کرد ولی این ازدواج در اوج اقتدار وی به طلاق انجامید. ولی دوستی او و همسرش تا پایان عمر هویدا پابرجا بود.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات