دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

دیپلماسی عمومی ، جامعه مدنی و قدرت نرم

دیپلماسی عمومی ، جامعه مدنی و قدرت نرم
درحال حاضر موجود نمی باشد

دیپلماسی عمومی ، جامعه مدنی و قدرت نرم 

نويسنده:  واتانابه یاسوشی , دیوید ال. مک کانل
مقدمه: اصغر افتخاری
مترجم: سیدمحسن روحانی
ناشر: دانشگاه امام صادق (ع)
زبان كتاب: فارسی
تعداد صفحه: 320
اندازه كتاب: رقعی گالینگور روکشدار - سال انتشار: 1389 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب

مطالعه موردی ژاپن و ایالات متحده

نویسندگان در این کتاب با نگاهی دقیق به موضوع قدرت نرم در دو بعد داخلی و خارجی و از طریق تجزیه و تحلیل عمیق دو بازیگر داعیه‌دار قدرت نرم جهان، یعنی کشورهای آمریکا و چین، تلاش دارند تا تصویری روشن از چگونگی تولید قدرت نرم در جهان را برای مخاطبان ترسیم نمایند. بدین منظور نخست اهمّیت تحلیل قدرت نرم از منظر سیاسی و فرهنگی بازگو می‌شود.

در این مسیر نویسندگان به تجزیه و تحلیل شکل‌گیری احساسات آمریکایی ستیزی و مباحثات سیاسی در ژاپن از اواخر دهة 1990 می‌پردازند. سپس دربارة به‌ کارگیری موضوعات اخلاقی در قدرت نرم سخن به میان می‌آید. در این بخش نویسندگان از خیزش اقتصادی ژاپن، برنامه‌های مبادلات علمی و... صحبت می‌کنند و نشان می‌دهند که چگونه ارائة محتاطانة قدرت نرم ژاپن و طرح تهاجمی آمریکا در این زمینه می‌تواند بر جامعة جهانی تأثیر مثبت و هم تأثیر منفی داشته باشد.

در مقدمه کتاب با عنوان «اهمیت قدرت نرم»، به تجزیه و تحلیل قدرت نرم در رابطه با مجموعه فزاینده ای از مباحثات عقلانی درباره ماهیت قدرت و نفوذ در امور جهانی پرداخته شده است. در ابتدا به ارزیابی موضوعات کلیدی برخاسته از کتاب نای و همکلامان وی پرداخته و سپس ـ و در جای مناسب ـ بیان می دارد که مولفین در کدام بخش های این کتاب به بررسی این موضوعات کلیدی پرداخته اند.
در ادامه به این سوال پاسخ می دهد که چرا روابط ایالات متحده ـ ژاپن تا این حد زمینه حاصلخیزی برای کاوش درباره قدرت نرم فراهم آورده است؟

 در پایان نیز به همراه معرفی مختصری از ساختار کتاب، اقدام به نتیجه گیری کرده است.در پایان نیز جایگاه در خور توجه بازیگران غیردولتی در به کارگیری قدرت نرم بیان می‌شود. در این مقال نویسندگان به کاوش در گستردگی آزادی قوانینِ اطلاعاتی در آمریکا و ژاپن به عنوان شکلی از قدرت نرم، می‌پردازند.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات