دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

ترسا دختر مسیحی

ترسا دختر مسیحی
ترسا دختر مسیحی
  • موجودی: موجود
  • مدل: 171706 - 54/1
  • وزن: 0.30kg
550,000 ریال

ترسا دختر مسیحی

نویسنده: محمود عزیزی
ناشر: پژوهشکده هنر
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 128
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1388 - دوره چاپ: 1 


مروری بر کتاب 

بررسی دیدگاه برخی از نظریه پردازان معاصر تئاتر و مقایسه آن با تعزیه

هدف این نوشته کوشش برای شناسایی کلام نهایی تئاتر در دوره‌های گوناگون تاریخ در جوامع بشری است. مولف این اثر سعی در بازنمایی انگیزه‌های اصلی تئاتر در سیر تکامل جوامع بشری و جایگاه و رسالت آن دارد.مولف در این اثر با نگاهی گذرا به نظریات مشابه با شکل اجرای تعزیه و با در نظرگرفتن توصیف نمایش «دختر مسیحی» به وسیله «کنت دوگوبینو» سعی کرده تا آنجا که ممکن است شباهت‌ها و نقاط قوت تعزیه را در مقایسه با شکل‌های دیگر نمایش توضیح دهد.

وی تاکید می‌کند در تمام این نقطه نظرها دو مورد برای تولید تئاتر به طور مشخص مشترک است که بدون این دو تئاتر پدید نمی‌آید، این دو مورد «بازیگر» و «تماشاگر» است که خروجی آن هنر تئاتر را شکل می‌دهد.به اعتقاد عزیزی این اساس انجام کار تمام تئاترها در گونه‌های مختلف است و آنچه اختلاف‌ها را شعله‌ور می‌کند، خروجی تئاتر است، اینکه آیا این تئاتر طبقه ویژه‌ای را دربرمی‌گیرد یا خیر؟

مولف در مقدمه این کتاب درباره تاریخ جدید بشر در ارتباط با تئاتر نوشته و می‌افزاید: آنچه از تاریخ جدید بشر در ارتباط با تئاتر می‌توان دریافت، این است که تئاتر پس از گذر از مقام فعالیت آیینی نمایشی نه در مقام پاسخگویی به سوالات گوناگون بشر در مقابل هستی و روابط میان انسان‌ها، بلکه بایستی به منظور تهذیب و بازنمایی رفتارهای انسانی، نابسامانی‌ها، کاستی‌ها، قدرت‌های ماوراءالطبیعه و رفتارهای زندگی اجتماعی، الگویی را نشان دهد؛ شان زندگی و رفتار جمعی را به عنوان وسیله‌ای مناسب‌تر در مقابل جنگ و ستیز به نمایش گذارد. 

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات