دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

هوپ هوپ نامه

هوپ هوپ نامه
هوپ هوپ نامه
هوپ هوپ نامه
هوپ هوپ نامه
درحال حاضر موجود نمی باشد
هوپ هوپ نامه
هوپ هوپ نامه
هوپ هوپ نامه
هوپ هوپ نامه
هوپ هوپ نامه
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 85943 - 110/4
  • وزن: 1.00kg
  • UPC: 70
0 ریال

هوپ هوپ نامه

نویسنده: میرزا علی اکبر صابر
ناشر: باکو
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 474
اندازه کتاب: رقعی گالینگور- سال انتشار: 1977 - دوره چاپ : 2

کمیاب - کیفیت : درحد نو ~ نو
 

مروری بر کتاب

مصور - رنگی

به نظر برخی نیز اولین چاپ هوپ هوپ نامه، یکسال بعد از مرگ شاعر، در سال ۱۹۱۲ میلادی ، به همت زنش بلور نسا و دوست او عباس صحت در ۱۰۴ صفحه و ۲۰۰۰ نسخه انتشار یافته است.

هوپ هوپ نامه مکرر در آذربایجان شوروی وآذربایجان ایران چاپ شده و به زبانهای روسی و کشورهای اتحاد شوروی سابق ترجمه گردیده است. هوپ هوپ نامه ای که در سال ۱۹۶۲ میلادی ، به همت حمید محمدزاده و ویراستاری عباس زامانوف ترتیب یافته است، از نظر دکتر محمد علی فرزانه، بهترین چاپ هوپ هوپ است که احتمالا کاملترین نسخه آن نیز می باشد... هوپ هوپ نامه تخلص طنزآمیزی است که شاعر برای خود برگزیده.

هوپ هوپ نامه مجموعه و دربرگیرنده شعرها و قطعات با مضامین مردمی و انقلابی است که سراینده نامور با بهره گیری از طنز خلاق خود در جریان انقاب مشروطیت و در رابطه با مسائل و موارد گوناگون که می توانست برای انقلاب مطرح باشد سروده است.

میرزا علی اکبر صابر طاهر زاده در سال ۱۸۶۲ در شماخی ( آذربایجان ) بدنیا امد .او متعلق به خانواده ای متوسط و مذهبی بود . نوشتن شعر را از زمان دبستان اغاز کرد ... بعد ها با تشویق حاجی سید عظیم شروع به ترجمه اشعار فارسی( مثل گلستان سعدی ) به آذری کرد و بهمراه اشعار خودش آنها را در کتابچه ای جمع آوری کرد که تعدای از آنها در کتاب شعری بنام هوپ هوپ نامه موجود است . او معتقد به تاثیر شعر دربیداری اذهان مردم و آگاه کردن آنها از شرایط موجودشان بود .

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات