دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

هملت

هملت
هملت
هملت
درحال حاضر موجود نمی باشد
هملت
هملت
هملت
هملت
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 47593 - 63/5
  • وزن: 0.40kg
  • UPC: 25
0 ریال

هملت

نویسنده: ویلیام شکسپیر
مترجم: م. ا. به آذین
ناشر: اندیشه
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 228
اندازه کتاب: رقعی سلفون - سال انتشار: 1351 - دوره چاپ: 2

 

مروری بر کتاب 

هملت شاهکار بزرگ شکسپیر و از معروف ترین آثار ادبی جهان است.موضوع این نمایشنامه سرگذشت غم انگیز هملت شاهزاده جوان دانمارک است.

دانمارک،قرن پانزدهم،هملت شاهزاده ی دانمارک باشنیدن خبرمرگ پدرش به کاخ پادشاهی می آید و می بیند عمویش کلادیوس برتخت نشسته و بدون کوچکترین احترامی به آداب ورسوم، با مادرش-ملکه گرترود-نیز ازدواج کرده است.هملت از این اوضاع برآشفت و بدگمان شد.تا اینکه یک شب خواب دید روح پدر به هملت می گوید که کلادیوس او را از طریق چکاندن زهر در گوشش به وقت خواب کشته است و درخواست انتقام می کند. هملت قول می دهد از دستور او اطاعت کند.

با ورود دسته ای بازیگر دوره گرد،هملت برای اطمینان از درستی سخنان  روح و شبح پدر،از آنها می خواهد نمایشنامه ای به نام قتل گوندزاگا را درحضور شاه به روی صحنه بیاورند.موضوع این نمایش نامه ،به گونه ای باز آفرینی جنایت کلادیوس است و داستانش به ماجرای کشته شدن شاهی به دست برادرش مربوط می شود. شاه به هنگام تماشای نمایش آنچنان دچار آشفتگی می شود که مجبور به  ترک تالار نمایش میشود. این عکس العمل کلادیوس به نمایش ،جرم او را بطور حتم ثابت می کند.

هملت پس از این ماجرا، بی درنگ پیش مادرش می رود و به زودی صدای نزاع مادر و پسر اوج می گیرد و هملت به مادرش اعتراف می کند که چقدر از وی متنفر است و وقتی سایه ای را در پرده ی اتاق می بیند و چون تصور می کند که شاه درپشت پرده گوش ایستاده است ،شمشیر را می کشد ودر پرده های سنگین فرو میبرد، ولی  پولونیوس (پدر اوفلیا) معشوقه ی هملت – که درپشت پرده پنهان شده  به جای کلادیوس به اشتباه کشته می شود. 

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.
برچسب ها: کتاب هملت

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات