دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

هرمان هسه

هرمان هسه

نویسنده: تئودور تسیالکوفسکی
مترجم: رویا رضوانی
ناشر: ماهی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 96
اندازه کتاب: جیبی - سال انتشار: 1389 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب

این عوامل را بر جهان بینی هسه موثر شمرده اند: زندگی و سلوک شخصی اش، رمانتیسم آلمانی، روان شناسی یونگ، فلسفه و عرفان شرقی و… درک آثار هسه بدون توجه به این عوامل دشوار است و معمولا عموم خوانندگان تنها وجه رمانتیک آثار او را در می یابند.

هرمان هسه، در سال 1877، در کالو شهر کوچکی در جنوب غربی آلمان به دنیا آمد. خانواده اش مذهبی بودند. پدرش مبلغ یکی از فرقه های پرتستان لوتری در هند بود. پدر بزرگ مادری اش مدیر یکی از مهم ترین انتشارات های فرقه «تورع» در اروپا به شمار می رفت.

هرمان هسه، در سال 1899 به بازل در سوئیس رفت. و به مدت پنج سال در یک کتاب فروشی مشغول به کار شد. اولین رمانش «پیتر کامنتسنید» را در همین دوران منتشر کرد…..زندگی هشتاد و پنج ساله ی هرمان هسه بسیار پر فراز نشیب است چنان که روایت مختصر آن نیز از حوصله ی این نوشتار کوتاه بیرون است. با این حال، از آن جا که زندگی و سلوک شخصی این نویسنده در آثارش بازتاب گسترده ای داشته؛ بهتر است هر خواننده ی کوشایی از آشنایی با زندگی او غفلت نورزد.

هسه به فرهنگ و تمدن هند و چین شوق وافری داشت. رمان مشهور «سیذارتا» ثمره ی علاقه ی عمیق او به فرهنگ و فلسفه ی هند باستان است. هرمان هسه در دوران حکومت نازی ها در آلمان مورد قهر رژیم هیتلر قرار گرفت. چنان که خوانندگان از خرید آثارش امتناع کردند و او در این دوران از لحاظ مالی مورد فشار قرار گرفت. هسه از معدود روشنفکرانی بود که همراه با رومن رولان با جنگ مخالفت کرد. و تجربه دو جنگ جهانی بسیار در روحیه و منش او موثر بود چنان که دوره ای طولانی دچار افسردگی شد.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.
برچسب ها: کتاب هرمان هسه

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات