دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

نگون بخت

نگون بخت

نویسنده: فئودور داستایوفسکی
مترجم: محمدحسین عباسپور تمیجانی
ناشر: عطائی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 106
اندازه کتاب: جیبی - سال انتشار: 1346 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت : عالی

 

مروری بر کتاب

فئودور میخایلوویچ داستایوفسکی به‌ خوبی زندگی مردم‌ را درک میکرد ;زیرا خودش‌ نیز برخاسته‌ از دل‌ مردم‌ بود.فقر وگرسنگی در آن‌ دوران‌ گریبان‌گیر بسیاری از مردم ‌روسیه‌ بود و داستایوفسکی نیز از این‌ رو معتقد بود بهترین‌ سوژه‌ برای نوشتن‌داستان‌، دقت‌ در زندگی مردم‌ جامعه‌ است‌.

لذا روزها یک صندلی در کنار در خانه‌اش‌ میگذاشت‌ و به‌ حرکات‌ و رفتار مردم‌ کوچه‌ وخیابان‌ نگاه‌ می کرد و داستانی در ذهن ‌میپروراند و سپس‌ روی کاغذ میآورد

داستان فوق ؛نخستین رمان فئودور داستایوسکی رمان نویس مشهور روس است. این کتاب چاپ ۱۸۴۶ است. داستایوفسکی این کتاب را در زمستان سال قبل نوشته بود و قبل از چاپ، آن را به امانت نزد گریگاروویچ گذاشته بود .

نکراسف ، که به همراه گریگاروییچ این داستان را مطالعه کرد با این خبر که گوگول تازه ای ظهور کرده است رمان را به نزد بلینسکی برد و آن منتقد مشهور در آن زمان بر حکم نکراسف مهر تایید زد .

رمان به صورت روایت نامه ای میان دو تن است. دختری جوان و مرد مسنی از خویشاندان دخترک که در دو مجتمع در کنار هم زندگی می کنند و ترجیح می دهند به جای دیدار حضوری با هم به جهت شایعات همسایگان از طریق مستخدمه ای با هم نامه نگاری کنند. موضوع داستان روایت فقر است. عده ای این رمان را متاثر از داستان شنل نوشته ی نیکولای گوگول می دانند.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.
برچسب ها: کتاب نگون بخت

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات