دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

قاموس کتاب مقدس

قاموس کتاب مقدس

نویسنده: جیمز هاکس
ناشر: طهوری
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 1008
اندازه کتاب: رحلی گالینگور - سال انتشار: 1349 - دوره چاپ: 2 

کمیاب - کیفیت : درحد نو _ نو

 

مروری بر کتاب 

در مطالعات دین پژوهشی نظر به کتب ادیان ماضی و غور در آنها بر کسی پوشیده نیست و از مهم ترین ابزار و وسایل این پژوهش ها، نوشته ها و آثار بانیان و هادیان این مذاهب است اما چون این کتب مربوط به ادوار پیشین است و لغات و واژه ها در سیر تاریخی و جغرافیایی خود بعضا دگرگون می شود و تغییر معنی و صورت می دهند و نیز یک کلمه معین ممکن است معنی خاصی در فلسفه و معنی دیگری در دین یا سیاست و اقتصاد داشته باشد و یا کلمه ای بعد از گذشت قرن ها دیگر مورد استعمال واقع نشود و جای خود را دراعصار بعد به کلمه جدیدی بدهد که پژوهشگرامروزی بعلت ناآشنایی با آن، به معنیش پی نبرد و متن نوشته برایش نامفهوم شود، ضرورت تدوین و تالیف فرهنگ های خاص موضوعی برای هر رشته و علمی و حتی هر مکتب و مسلک و مذهبی به وجود می آید و به علت همین ضرورت بوده است که دهها و صدها فرهنگ و قاموس اختصاصی برای موضوعات خاص دینی و علمی و فلسفی و فنی و... به وجود آمده است.

از این نوع فرهنگ های اختصاصی می توان از قاموس کتاب مقدس نام برد که توسط جیمز هاکس ترجمه و تالیف و هفتاد سال پیش انتشار یافته است و در برگیرنده تمامی لغات کتاب مقدس یعنی عهد عتیق و عهد جدید و رسائل و نوشه های دینی اولیای مذاهب یهود و مسیحیت است.

این کتاب محتوی حکایات اشخاص عمده و نامی که در کتاب مقدس بطور متفرق ثبت و مذکوراست می باشد و این کتاب راجع به سلطنت کورش کبیر پادشاه فارس و داریوش مدی، نویسنده اشکال و کتیبه های یبیستون و اردشیر و استر ملکه و قصر سلطنتی شوشن یا شوش می باشد شرح می دهد.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات