دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

عشقبازیهای کازانوا

عشقبازیهای کازانوا
درحال حاضر موجود نمی باشد

عشقبازیهای کازانوا

نویسنده : جاکومو جیرلامو کازانووا دو سینگال
مترجم : ذبیح الله منصوری
ناشر: امروز
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 125
اندازه کتاب: رقعی گالینگور - سال انتشار: 1338 - دوره چاپ: 1 

کمیاب -  کیفیت : عالی ؛ بر روی جلد اصلی با گالینگور صحافی شده است
 

مروری بر کتاب 

جلد اول

من مردي آزاده و بي وطن هستم ...کتاب داستان زندگی من اثر جاکومو کازانووا است. تسوایگ این اثر را به دوستش ماکسیم گورکی هدیه کرده است.
جاکومو جیرلامو کازانووا دو سینگال یا ژان-ژاک کازانووا دو سنگال ؛ نویسنده قرن هجدهم میلادی اهل ایتالیا است ، وی در ۲ آوریل سال ۱۷۲۵ از خانواده‌ای هنرمند در ونیز بدنیا آمد. ابتدا به تحصیل الهیات پرداخت و در این زمینه استعداد و هوش فوق‌العاده‌ای نشان داد اما در سال ۱۷۴۱ بخاطر رفتار ناشایستش از صومعه سنت سیپریان اخراج شد. پس از آن وارد ارتش ونیز شد و بعد از آن به مدت ۲۰ سال با معرفی خود بعنوان سخنران، کشیش، قمارباز، نوازنده ویلون و ... به گشت و گذار از پایتخت‌های اروپایی پرداخت. پس از بازگشت به ونیز در سال ۱۷۵۵ به جرم جاسوسی زندانی شد اما به طرز معجزه آسایی از زندان فرار کرد و به فرانسه رفت.

در فرانسه با زرنگی خاصی که داشت در دستگاههای دولتی نفوذ کرد و به مقامات بالا رسید و حتی شغلی را که فردریک دوم پادشاه آلمان به او پیشنهاد کرده بود رد کرد. سپس باب آشنایی با بزرگان دوران زمان خود یعنی پاپ، ملکه کاترین، ولتر، فن هالر، مادام دو پمپادور را باز کرد.
در سفری به پاریس یک «لتردوکاشه» گرفت. این ورقه بیشتر به افراد مورد علاقه و احترام شاه داده می‌شد و بیشتر افراد متشخص زمان فتح باستیل در انقلاب کبیر فرانسه با همین اوراق درباری «لتردوکاشه» زندانی شده بودند، آزاد شدند. 

کازانوا سپس به اسپانیا رفت ولی در سال ۱۷۶۹ از مادرید نیز اخراج شد. در سال ۱۷۷۴ مامور مخفی پلیس ونیز شد ولی در سال ۱۷۸۲ بخاطر تهمت بزرگی که به یکی از صاحب منصبان با نفوذ زده بود، اخراج شد. پس از آن کتابدار کنت فن والدشتاین شد. کازانوا کتابی بنام «خاطرات من» دارد که از نظر تاریخی خیلی با ارزش است که شامل خاطرات عشقی فراوان اوست.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات