دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

عشق و جوانی ویکتور هوگو

عشق و جوانی ویکتور هوگو
درحال حاضر موجود نمی باشد

عشق و جوانی ویکتور هوگو

نویسنده: ویکتور هوگو
مترجم: ناصر ایراندوست
ناشر: دانش
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 64
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1332 - دوره چاپ: 3

کمیاب  - کیفیت : عالی

 

مروری بر کتاب 

عشق و جوانی ویکتور هوگو به همراه نامه های عاشقانه او

هوگو ۱۷ ساله بود که به دام عشق افتاد و شوریده شد. البته عشق‌های آن موقع پاک و بی‌آلایش و صادقانه بود و تومنی صنار با عشق‌های ام‌روزی توفیر داشت! موبایل و ایمیل و فیس‌بوک و مسنجر هم نبود که به یاری عاشق نگون‌بخت بیاید. این بود که قلم به دست می‌گرفت و برای معشوقه‌اش نامه می‌نوشت و عیان یا نهان آن را به دست‌اش می‌رساند. چند شاه‌کار بزرگ ادبیات دنیا بر اساس هم‌این نامه‌نگاری‌های عاشقانه شکل گرفته‌اند.

در کتاب ;فقط ده نامه از نامه‌هایی که هوگو به ادل نوشته نقل شده اما هم‌این تعداد نامه، به هم‌راه متن‌های توضیحی، هیچ خلایی از زنده‌گی عاطفی و عشق پرشور آن سال‌های هوگو باقی نمی‌گذارد. جذاب‌ترین حقیقتی که از خلال این نامه‌ها بر خواننده مکشوف می‌شود امیدواری همیشگی هوگو حتا در اوج پریشانی و شوربختی‌ست.

گاه و بی‌گاه، یاس و تاریکی او را در بر می‌گیرد اما او باز سر برمی‌آورد و به جست‌وجوی روشنایی می‌رود. ویکتور، از هم‌آن جوانی، روحیه‌ای مبارزه‌گر داشته و بسیار سخت‌کوش بوده است.

در این کتاب، وقتی هوگو در بی‌پولی و فقر است، پدرش «ژنرال هوگو» پیش‌نهاد می‌کند در برابر کنارگذاشتن کار باطل شاعری و نویسنده‌گی به او مقرری ماهانه بدهد اما او نمی‌پذیرد. این نکته به خوبی نشان می‌دهد که او چه‌گونه برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین ادیب فرانسه به قول خودش: «روی زمین‌های سست با پایی استوار و دلی آسوده» پیش رفته است...

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات