دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

سونات مهتاب

سونات مهتاب

نویسنده: حسن شکاری
ناشر: دامون
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 247
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1385 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب

... و این انگشتان که رقص گونه و پیوسته می روند و باز می گردند. و سرشاری جانی نا آرام و پر شور که چون آبشاری زلال بر سر و روی می ریزد و آدمی را از هر چه پلیدی و زشتی و تباهی ست دور می کنند! می توان وارهیده از ظلمت، در پی این قافله رفت انگشتان، شتابان و بی قرار رفت، رفت تا احساس نیکبختی و شادکامی و آرامش، با عشق این پری چهر، و نگاهش که مانند مهتاب چهارده، بر جان و تن نشست می کند و مرا به جهان نور و روشنی می برد.

این رمان تغزلی و عاشقانه، به شیوه‌ای امپرسیونیستی، منظری روشن و واقعی از زندگی، پیش رو می‌گذارد، چنان‌که گویی در نمایشگاهی بس بزرگ، تابلوهایی بی‌شمار را از جریان زندگی به تماشا می‌نهد و نویسنده، پیشقدم، به کشف و مکاشفه می‌رود تا از این رهگذر، به شناختی دوباره و بی‌طرفانه و نو از انسان و زندگی‌اش برسد. راوی ـ سپند ـ به قصد دیدار «مهتاب» زنی که ده سال قبل از تهران به پاریس مهاجرت کرده، راهیِ دیدار او می‌شود، اما چند پاره و گیج در تعلیق وضعیتی ناهنجار و ناساز با رویاپردازی‌ها و پندارها و باورهایش، همچون دیگر شخصیت‌های بسیار رمان که در موقعیتی ناگزیر در ارتباط با «دیگری» مهاجر، پناهنده، مطرود، سرگشته، واقع می‌شوند و شریک در این وضعیت مشترک بشری.

شهروند آلمانی، فرانسوی، یونانی، ترک، مجاری، یوگسلاویایی، روس، و ایرانی، همه در موقعیتی مشابه به تجربۀ تازه‌ای از زندگی می‌رسند و به مفهومی عمیق از وضعیت مشترک، و به تقسیم سرگشتگی و تنهایی و انزوای خویش، با «دیگری» می‌پردازند و در تکاپوی چیزی نجات‌بخش روزگار می‌گذرانند، اما روزگارشان بر مدار این وضعیتِ سخت دشوار می‌گذرد.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات