دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

سوشیانت ؛  موعود مزدیسنا

سوشیانت ؛  موعود مزدیسنا
درحال حاضر موجود نمی باشد
سوشیانت ؛  موعود مزدیسنا
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 102435- 102/7
  • وزن: 0.20kg
  • UPC: 22
0 ریال

سوشیانت 

نویسنده: ابراهیم پورداوود
ناشر: بمبئی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 55
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1335 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت : درحد نو ؛ کتاب فاقد شناسنامه می باشد و از دیباچه شروع می شود

 

مروری بر کتاب 

 موعود مزدیسنا

پژوهشی درباره بشارت زرتشت و ظهور سه موعود از نطفه  زرتشت، ظهور ملکوس دیو یا دجال و فتنه و پتیاره‌های پیش از ظهور  موعود

سوشیانت "یا نجات دهنده، هر یک از موعودان دین زردشتی است که در اوستا مکرر از آنها نام برده شده است .بنابه سنت زردشتی و اسطوره سوشیانت، سه هزار سال اخیر جهان مادی عهد سلطنت روحانی زردشت و سه پسر آینده اوست که هر یک به فاصله هزار سال از یک دیگر پای به دایره وجود می‌گذارند و پس از ظهور آخرین سوشیانت، قیامت فرا می‌رسد .

براى فهمِ چگونگى پدیدارى اندیشه ى موعود در ذهن بشر باستانى ودرک تفاوت ماهوى آن با نگرش دینى، باید زندگانى بشر را نگاهى دوباره افکند; زندگانى اى که بى گمان آسان وبى دغدغه نیست: سیل وزلزله، پیرى وبیمارى، گرسنگى وتشنگى، جاه طلبى وزیاده خواهى وبالاخره نیازهاى بغرنج عاطفى، همه وهمه در کنار دل مشغولى هاى فلسفى ودینى، سبب شده اند تا در یک کلام، حیات خاکى به عرصه ى پیکار مانند شود; پیکارى براى بقا ودستیابى به آسایش توأمانِ جسمى وروانى. بدینسان، آدمى در میانه ى کشمکشى دامنه دار براى تداوم حیات وکسب رضامندى از چند وچونِ آن قرار داشته است: او از یک طرف، دغدغه ى گرسنگى شکم وبیمارى تن خود داشته واز طرف دیگر، ذهن جوینده وپرسش گرش، به سوداى فهم حقایق ووقایع گرفتار آمده است.

ناگفته پیداست که این همه در جاى خود، بر اندیشه ورزى نوع بشر بى تأثیر نبوده است ونمى توانسته باشد. اما انسان باستانى در عین همه ى این دشوارى ها ومصایب، شاهد دَوَران وچرخشِ طبیعت در هیأت روز وشب، یا بهار وخزان، یا زوال ونوزایى ماه نیز بود واز این روى دادهاى شگرفِ طبیعى نتیجه مى گرفت که رنج ها هم چون تاریکى وحشت افزاى شب یا سرماى کشنده ى زمستان دوامى ندارند وعاقبت به روشنایى وشادکامى وگرمى مى رسند.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات