دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

سلام بر غم

سلام بر غم

نویسنده: فرانسواز ساگان
مترجم: علی اصغر محمدزاده
ناشر: دریا - هدایت
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 157
اندازه کتاب: جیبی - سال انتشار:  1342 - دوره چاپ: 3

کمیاب - کیفیت : عالی

 

مروری بر کتاب 

کتاب بازگوی احساسات دختری است که با پدر خود زندگی می کند و همچنین احساسات دورفیقه پدرش را باهم از نظر جسمانی و هم از نظر روانشناسی تجزیه و تحلیل کرده است.

سسیل تابستان را با پدر و معشوقه پدرش، اِلسا ، در ویلایی در کوت دازور می­گذراند. هفده ساله است و وقتش را در گردش بر کشتی به همراه سیریل ، میگذراند.
آمدن آن لارسن به این بی­قیدی مطبوع خاتمه می­دهد. آن، که دوست قدیمی مادر سسیل است، با زیبایی و منش قدرتمندش، تعادل شخصیت و برازندگی احساساتش، همه را به تحسین وامی­دارد. السا بسیار زود احساس می­کند که عقب افتاده است و می­رود. 
کمی بعد، سسیل از پدرش می‌شنود که آنها تصمیم گرفته­اند که پس از بازگشت به پاریس ازدواج کنند. آن بی­درنگ تعلیم و تربیت دختر خوانده آینده ­اش را به دست می­گیرد: او را وادار میکند که با سیریل قطع رابطه کند و مجبورش می­کند .

کتاب «سلام برغم» که به شیوه اول شخص مفرد نوشته شده است، ساگان را به شهرتی افسانه ای و ناگهانی رساند و در ظرف مدت کوتاهی به بیست زبان ترجمه شد و در همان سال انتشار نیز برنده جایزه منتقدان ادبیات فرانسه شد. اگر چه فرانسوا موریاک، منتقد فرانسوی، بعدها با افسوس بسیار به ذهنیت داوران ایراد گرفت که رمان یک دختر 19 ساله را به اثری که گواه بر زندگی معنوی فرانسویان است، ترجیح داده‌اند.

به باور منتقدان ادبیات فرانسه، دلیل اینکه رمان «سلام برغم» مورد توجه مردم واقع گرفت، این است که نویسنده کتاب با صراحت لهجه و مهارت شگفت آوری احساسات دختری جوان را که با پدرش زندگی می کند، از نظرگاه روانشناسی مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار می دهد.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.
برچسب ها: کتاب سلام بر غم

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات