دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

سفرنامه دیالافوآ در زمان قاجار

سفرنامه دیالافوآ در زمان قاجار

نویسنده: مادام دیالافوآ
مترجم: بهرام فره وشی
ناشر: خیام
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 691
اندازه کتاب: وزیری گالینگور - سال انتشار: 1361 - دوره چاپ: 2

کمیاب  - کیفیت: درحد نو

 

مروری بر کتاب 

مصور

یکی از مشهوترین سفرنامه ها سفرنامه مادام دیالافوآ است که مشحون از مطالبی شیرین و جذاب و تصاویری هنرمندانه و تاریخی است. دیالافوآ در ابنیه و آثار تاریخی ایران مطالعات دقیقی کرده و اطلاعاعات مفیدی در دسترس طالبان آثار تاریخی می گذارد. مارسل اوگوست دیولافوا ( 1843ـ 1920م) که مهندس راه و ساختمان و باستان‌شناس بود و به همراه همسرش ـ مادام ژان دیولافوا ـ از سوی دولت فرانسه برای انجام کاوش‌های باستان شناسی سه بار به ایران سفر کردند .

مادام دیولافوا مطالعات و مشاهدات اجتماعی و یافته‌های باستان‌شناسی خود و همسرش را به صورت یادداشت‌های روزانه جمع‌آوری نمود و در دو کتاب جداگانه انتشار داد . کتاب حاضر در واقع کتاب دوم و مشتمل بر یادداشت‌های سفر دوم و سوم آنهاست که سال‌های 1886ـ 1884م را در برمی‌گیرد . این سفر در دوره قاجار و همزمان با سلطنت ناصرالدین شاه( 1313ـ 1264ه.ق) صورت گرفت ;از این رو اثر حاضر یکی از منابع مفید برای تحقیق در تاریخ دوره قاجاریه, به ویژه عصر ناصری و آشنایی با اوضاع و احوال اجتماعی, فرهنگی, سیاسی و اقتصادی مردم ایران در عصر مذکور به شمار می‌رود .

طرح‌ها, نقاشی‌ها و عکس‌هایی که مولف از اماکن و اشخاص مختلف تهیه کرده در کتاب به چاپ رسیده است .

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات