دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

سرزمین عیاران ؛ گزیده تاریخ سیستان

سرزمین عیاران ؛ گزیده تاریخ سیستان
درحال حاضر موجود نمی باشد
سرزمین عیاران ؛ گزیده تاریخ سیستان
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 107260 - 59/5
  • وزن: 0.20kg
  • UPC: 3.5
0 ریال

سرزمین عیاران ؛ گزیده تاریخ سیستان

نویسنده: محمدحسین مجدم
ناشر: جهان کتاب
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 176
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1390 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب

گزیده تاریخ سیستان

کتابی که با عنوان سرزمین عیاران نوشته شده، گزیده ای از کتاب تاریخ سیستان است که توسط مولفی نامعلوم نوشته شده و به همت زنده یاد محمد تقی بهار(ملک الشعرا) تصحیح و منتشر گردیده است.گذشته از مزیت ادبی این کتاب دارای مزایایی تاریخی است که بسیار سودمند و قابل توجه و مفید است. از جمله:

در ذکر فضایل سیستان، گویا مولف علاوه بر کتب عمده اسلامی مانند کتب ابوالموید بلخی و هلال یوسف اوقی و اخبار سیستان که مولف آن معلوم نیست، به کتب زردشتیان نیز دسترسی داشته است.

استاد بهار در ذکر دیگر مزایای تاریخی کتاب از چند حکایت، هم چون داستان ایران بن رستم مرزبان سیستان و ماجرای او با ربیع بن زیاد امیر عرب نام می برد که در هیچ تاریخی نیست.

تاریخ سیستان توسط مؤلفی نامعلوم و پیش از قرن هفتم هجری به نگارش در آمده و به همّت «محمدتقی ملک‌الشعرای بهار» تصحیح و ترجمه شده است. این کتاب، علاوه بر جنبه ادبی، به علت بیان تاریخ ایران قابل توجه است. در کتاب حاضر، علاوه بر ذکر قسمت‌هایی از تاریخ سیستان، نگارنده به شرح کلمات و جمله‌های دشوار و معنی عبارات عربی نیز پرداخته است.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات