دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

فرزانگان زرتشتى

فرزانگان زرتشتى
درحال حاضر موجود نمی باشد
فرزانگان زرتشتى
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 111763 - 95/1
  • وزن: 2.00kg
  • UPC: 250
0 ریال

فرزانگان زرتشتى

نويسنده: رشید شهمردان
ناشر : سازمان جوانان زرتشتی بمبئی
زبان كتاب: فارسي
تعداد صفحه: 720
اندازه كتاب: وزیری - سال انتشار: 1330 - دوره چاپ: 1

کمیاب : کیفیت : عالی ~ درحد نو ؛ رو و پشت جلد مهر دارد

 

مروری بر کتاب

مصور - كتابي است حاوي اطلاعاتي درباره دين زرتشت از جمله تاريخ - بزرگان - آيين و...

کتاب یاد شده یکی از اثار برجسته فرزانه رشید شهمردان می باشد.استاد شهمردان برای گرداوری این اثر گران سنگ سال ها در کتابخانه های گوناگون از جمله کتابخانه بنگاه خاورشناسی جی کاما بمبیی و کتابخانه مهرجی رانا در نوساری گجرات به کاوش و پژوهش پرداختند و صدها و بلکه هزاران کتاب را مورد بررسی قرار دادند.

ایشان همچنین به دنبال سرنخی از فرزانگان زرتشتی رنج سفرهای طولانی مدت را بر خویشتن ارزانی داشتند تا در نهایت و پس از سالیان سال با حمایت و پشتیبانی شمار زیادی از پارسیان هندوستان و زرتشتیان فرزانه ایرانی اثر فوق به چاپ رسید و در اختیار فرهیختگان و دوست داران و پژوهشگران دین و فرهنگ و تاریخی زرتشتی قرار گرفت.

رشید شهمردان در آغاز کتاب به ارایه امار و نفوس زرتشتیان ایران پرداخته و سپس از زاویه دید برخی از راویان اروپایی چون ناپیر ملکوم به تشریح اوضاع زندگی جامعه زرتشتی در اواخر دوران قاجاریه میپردازد.و در ادامه به معرفی ده ها تن از فرهیختگان و بزرگان جامعه زرتشتی؛نامور به فرزانگان زرتشتی در طول سده ها و هزاره ها همت مینماید .

نگارنده اين نامه را نام رشيد، پور شهمردان، پور ايران، پور گشتاسب، پور بهرام، پور شهريار، ساكن بمبئي است. نياكانش از مردم قريه حسيني، حومه تفت يزد، بوده و معروفند به طايفه بهرام شهري، و آن خاندان بسيار بزرگي است كه افراد آن در سراسر نقاط ايران و هند و اروپا پراكنده مي‌باشند.

خاندان نگارنده همه در هندوستان زندگي مي‌كنند. در روز دي‌به‌مهر و فروردين ماه باستاني 1274 يزدگردي، برابر 5 آوريل 1905 ميلادي در شهر بمبئي زاده شد. چون هفت‌ساله شد، به اتفاق پدر براي آموزش فارسي به ايران رفت و پس از پاپان آموزش‌هاي آغازين، دو سالي در درمانگاه “سررتن تاتا” كه به سرپرستي انجمن زرتشتيان ايراني  بمبئي در آن زمان در يزد بنيان نهاده شد، به كار مشغول شد. سپس به بمبئي بازگشت و زيرنظر فرزانه دينشاه جي جي باهاي ايراني سليسيتر در تعليمات ديني و فلسفه صاحب اطلاعات گرديد و در ضمن در كارهاي ادبي و فارسي، آن فرزانه را ياري مي‌نمود و بنا به تشويق او به نگارش رساله‌هاي فارسي پرداخت.

مي‌نويسد: اين كتاب در طي 14 سال اخير در گردآوردن و نوشتن اين كتاب كه شالوده‌ي تاريخ زرتشتي است، رنج فراوان برده و به اين اميد دلخوش است كه نويسندگان هم‌گروه در اكمال و اصلاح نقايص آن و تدوين كامل تاريخ زرتشتي جدا اقدام خواهند نمود.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات