دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

رموز استخاره

رموز استخاره

نویسنده: ابراهیم کاظمی خوانساری
ناشر: طوبای محبت
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 119
اندازه کتاب: وزیری - سال انتشار: 1388 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب 

دانش استخاره همانند دانش تعبیر خواب و علم اسمای الهی از علوم موهوبی و مرتبط با غیب عالم است که ایمان به آن ایمان به غیب و باطن جهان دانسته می شود . این دانش توسط حضرات انبیای الهی و حضرات ائمه معصومین آموزش داده می شده و گاه شاگرد مدرسه ی آن ، حضرات معصومین نیز بوده اند . ایمان به استخاره به معنای ایمان به عنایت و توجه حق تعالی است.

آموزش روش‌های گوناگون «استخاره»، بررسی چیستی و ماهیت آن و بیان داستان‌هایی از بزرگان در این‌باره موضوع این اثر می‌باشد. نویسنده پس از بیان کلیاتی همچون زمان و آداب، محدوده و نکاتی پیش از استخاره، در فصل دوم به آموزش روش‌های گوناگونی مانند استخاره به قرآن، خاتم، تسبیح و ذات‌الرقاع پرداخته و در فصل بعد داستان‌هایی پیرامون استخاره از علمای بزرگی مانند آیت الله بروجردی، بهجت، علامه جعفری و آیت الله کشمیری آمده و پاره‌ای از استخاره‌های شگفت آنان مطرح گردیده است. فصل آخر نیز به مباحث فقهی اختصاص یافته و در آن به سوالاتی پیرامون استخاره و روش‌های گوناگون آن پرداخته است.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات