دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

رفیق

رفیق

نویسنده: چزاره پاوزه
مترجم: محمود مظفرزاده
ناشر: امیر کبیر
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 179
اندازه کتاب: رقعی لب برگشته - سال انتشار: 1354 - دوره چاپ: 1 

کمیاب  - کیفیت : صفحات در حد نو ؛ جلد کتاب تا خوردگی دارد

 مروری بر کتاب 


به من چون گیتار می زنم می گویند پابلو.آن شبی که آملیو در تصادف با موتور در جاده آویلیانا پشتش شکست به سه چهار نفر دیگر برای تفریح و وقت گذرانی به تپه های اطراف رفته بودیم ...
زیر مهتاب ماه سپتامبر مشغول تفریح و شوخی بودیم تا آنکه سرمای شب مجبورمان کرد به گوشه ای سربسته پناه ببریم ...
دخترها شروع کردند به رقص و من گیتار می زدم...

چزاره پاوزه از چهره‌های مهم ادبی قرن بیستم این کشور است. او از آن دسته نویسندگان ایتالیاست که ادبیات این کشور را متحول کردند. پاوزه سهم به سزایی در شناساندن نویسندگان آمریکایی در ایتالیا داشته‌است. آثار تألیفی او مانند تمام هم‌نسلانش متأثر از جنگ‌های جهانی، فاشیسم و جنبش‌های مدرن سیاسی و ادبی است. تأثیر جنگ جهانی، فاشیسم و مظاهر جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کرد، به خوبی در آثارش مشهود است.

آثار پاوزه را می‌توان در قالب رئالیست و یا نئورئالیست دسته‌بندی کرد که اکثراً متأثر از فضای اجتماعی پیرامون‌اش هستند. تنهایی و خیانت از موضوعات تکرارشونده در آثار اوست. بسیاری از شخصیت های‌پاوزه در برابر رخ دادها و انتخاب هایشان تنها هستند و قهرمانانش گرچه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، اما این ارتباط سطحی باقی می‌ماند. از دیگر خصوصیات آثار او این بود که شخصیت‌های داستانی‌اش می‌توانستند جهان‌شمول باشند.

داستان‌های این نویسنده به تم‌هایی چون تنهایی، خیانت و انزوا پرداخته‌اند. پاوزه در رمان‌هایش درگیری‌های اجتماعی را به تصویر کشیده است. مهم‌ترین آثار او «رفیق»، «در جمع زنان» و «ماه و آتش» هستند. پاوزه در 27 آگوست 1950 خودکشی کرد.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.
برچسب ها: کتاب رفیق

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات