دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

رضاشاه کبیر یا ایران نو

رضاشاه کبیر یا ایران نو

نویسنده: ل. پ. الول ساتن
مترجم: عبدالعظیم صبوری
ناشر: علمی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 614
اندازه کتاب: رقعی گالینگور - سال انتشار: 1344 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت : صفحات درحد نو  ؛ باگالینگور صحافی شده که عطف کتاب زدگی و چسب خوردگی دارد ، صفحه 453 تا 455 افتادگی دارد

 

مروری بر کتاب 

مصور

کتاب به زندگی رضا شاه پهلوی و اقدامات وی در دوران وزارت جنگ و پادشاهی ایران می پرادزد با گذری به تاریخ پادشاهان در ایران.

این کتاب ترجمه کتابیست به نام ایران مدرن Modern Iran و خلاصه ای ایست از تاریخ صحیح و کامل کشور عزیز ما ایران از ابتدای ورود ایلامیها اولین واردین به این سرزمین و از سومین هزاره قبل میلاد مسیح تا سال ۱۹۴۱ میلادی یعنی سال ۱۳۲۰ شمسی و همچنین جزئیات و تفصیل خدمات گرانبهای اعلی حضرت رضاشاه کبیر به کشور و ملت ایران. نویسنده همانند یک نویسنده آزاد و روشنفکر دور از نظرهای سیاسی و خصوصی مطلبی را عنوان کرده و حقایق را به اطلاع مردم می رساند، بدون اینکه نکته ای را ناگفته بگذارد. این کتاب در هفت فصل تدوین شده است.

الول ساتن مستشرق و نویسنده دموکرات انگلیسی در این کتاب خود ابتدا با بررسی تاریخ ایران و در ادامه به طور مفصل به دوره رضاشاه می‌پردازد. او در این نوشتار دوره قبل از رضاشاه را سراسر ظلم و بدبختی معرفی می‌کند و هنگام بررسی دوره رضاشاه از او تعریف کرده و تمام اقدامات او را در جهت پیشرفت و توسعه ایران ارزیابی کرده است.

...اساس بنیان کشور ایران یکی قدرت استقامت شگفت انگیز این ملت در مقابل تهاجمات بسیاری از ملل و دیگری نهایت استفاده آنان از دشمنی های مهاجمان بوده است چنانکه عقاید و افکار مثبت آنان را به بهترین صورت دریافت کرده بدون آنکه به عقبه فرهنگی خویش خللی واردکند.

دراین کتاب سعی شده تصورات باطل برخی ملل که هنوز این کشور کهنسال را «پارس» سابق میشناسند برطرف شده و همه بدانند که «ایران نوین» مقام مهمی دربین ملل آزاد جهان داراست.منابع و اطلاعات این کتاب تماما ایرانی و نه انگلیسی است و تألیف اثر حاضر نتیجه اقامت سه ساله من در ایران و زندگی در میان ایرانیان است.»

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات