دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

دنیا باربارا ؛ سلفون

دنیا باربارا
دنیا باربارا ؛ سلفون
  • موجودی: موجود
  • مدل: 174492 - 46/1
  • وزن: 0.60kg
1,500,000 ریال

دنیا باربارا

نویسنده: رومولو گایه گوس
مترجم: نازنین نوذری
ناشر: نوروز هنر
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 411
اندازه کتاب: وزیری سلفون - سال انتشار: 1386 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب

رمان دُنیا باربارا ، شاهکار رومولو گایه گوس، مشهورترین نویسنده ی معاصر ونزوئلایی به شمار می آید، که با تکیه بر شهرت اخلاقی و ادبی خود، رئیس جمهور کشورش شد. صحنه ی حوادث دُنیا باربارا، یانوس(Lianos)، سبزه زارانِ وسیعِ ونزوئلا است، که هنوز گله های وحشی اسب و حیوانات شاخ دار در آن به چَرا مشغولند.

طرح این رمان، بسیار ساده، اما پرشور است. یکی از اهالی یانوس که در شهر بزرگ شده و خاطرات روستای دوران کودکی را تقریباً از یاد برده است به ملک خانوادی باز می گردد تا آن را بفروشد؛ اما در همان ابتدای بازگشت مسحور زندگی آزاد و مخاطره آمیز آن دیار می شود؛ جایی که انسان در حال مبارزه ی دائم با حیوانات و طبیعت است.

مطالعه روان شناسانه ساکنین دشت های ونزوئلا است.
طبیعت نقش قهرمان اصلی رمان را ایفا می کند.

دنیا باربارا یک رمان واقعیت گرایانه است.
اهداف آن موضوعی فراتر از ادبیات دارد.
شخصیت ها، نه به اراده خود، بلکه شرایط محیط موجب تغییر و تحول در آنها می شود.بعضی از منتقدین نظرشان بر این است که دشت به همان اندازه جنگل انسان را دیوانه می کند...

سالها پیش، نیاکان لوثاردوها در زمینی در دشت های یانوس ساکن شدند و نسل اندر نسل، آن را آباد کردند و آن را «آلتامیرا» نامیدند. اما پس از مرگ پدربزرگ سانتوس لوثاردو، آلتامیرا به دو فرزند او به ارث می رسد و لاجرم این ملک پهناور به دو بخش تقسیم می شود؛ یکی از این بخش ها به نام آلتامیرا باقی می ماند؛ اما بخش دیگر، «لابراکرنیا» نام می گیرد.

در مرز این دو بخش، نخلستانی محاط بر یک باتلاق وجود دارد که به دلیلِ بی نتیجه ماندن دعاوی دو طرف برای مالکیت بر آن، بنا شده است که به هیچ یک از دو طرف تعلق نگیرد و محصور و بی مصرف بماند. تمثیل این بخش معطل مانده ی میان دو زمین، اشاره ای نمادین و معنی دار به بی ثمربودن اختلافات درون ملّی میان یک ملّت است که در حقیقت، سودی را عاید هیچ سوی دعوا نمی کند.

فهرست

• با چه کسی هم سفریم؟
• فرزند خانواده بیچرو
• بلعنده ی مردان
• تنها یک مسیر و هزار راه
• و...

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات