دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

در حاشیه؛ سفرنامه

در حاشیه؛ سفرنامه
درحال حاضر موجود نمی باشد
در حاشیه؛ سفرنامه
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 104180 - 15/3
  • وزن: 0.10kg
  • UPC: 25
0 ریال

در حاشیه؛ سفرنامه

نویسنده: حسین رسائل
ناشر: میرا
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 76
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1352 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت : در حد نو ~ نو

 

مروری بر کتاب

از همان صبح ملال شروع شد. شاید از آن بابت بود که شرمم گرفت، حتی بعدا، وقتی که باز به یادم آمد لرزیدم و غیر از آن دلتنگی بود.

پرواز، بی وزنی ی پر و از جدا شدن از این وزن ناچیز خاکی که پای بست می کند و حس بریدن که شمول می یابد بر همه چیز - بر همه چیز و اینکه نتوان یا نشاید توانست که گذاشت و چشم پوشید. چشم پوشیدنی عظیم به وسعت خاکی که از بالا می شود دید، خشک و اسیر و سراسر. با موج های کوچک تپه ماهورها و کوه ها که مثل کف دستی کار کرده است. کف دستی که نان می آورد و به آب می رسد و عرق می کند که در آسمان مردی مطمئن هستم که راهش را گم کرده است.

چرخی در صحن و نگاهی به خلوت مردمی که در آن هنگامه قدم به قدم به جذب فکرت خویشند، پناه آورده به این غریب بزرگ سر و سینه زنان و مرثیه خوانان به سبکی کبوترهایی که سقاخانه ی طلایی را زیر بال دارند و اینکه در زمان ملک عادل انجام شد. نگاهم توان این همه دیدار را  ندارد به خودم می آیم به آن بیگانه که هم کوسه است و هم ریش پهن، به بازار می زنم و از بازارها می گذرم پر از مهر و تسبیح و آفتابه های پلاستیکی.

ترددی بین اسفل و اعلی. پایی در خود و نگاهی به خدا. بهمین راحتی، باید در گوشه ای بنشینم و مهربانی تورا مرور کنم، باید به شعری برای تو فکر کنم، هیچ می دانی....؟

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات