دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

داستانهای شاهنامه

داستان های شاهنامه

نویسنده: احسان یارشاطر
تصویرگر: محمود جوادی پور

ناشر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 186
اندازه کتاب: رقعی گالینگور - سال انتشار: 1351 - دوره چاپ: 4

کمیاب - کیفیت : درحد نو  _ نو ؛ واجد فرمان

 

مروری بر کتاب

مصور - تعدادی رنگی

داستانهای شاهنامه روایتی منثور از چند داستان مشهور شاهنامه است که نویسنده با بهره گیری از تعبیرهای فردوسی به بازنویسی دوباره آنها پرداخته است. مخاطبان این کتاب عموما جوانان اند تا با مطالعه داستانهایی که بر محور آداب و رسوم، اندیشه دادخواهی، جنگ و دلاوری، پاس داشت عظمت و احترام ایرانیان و رویارویی تقدیر و تدبیر بنا نهاده شده است، خلوت نشین سخنان پرمغز فرزانه توس شوند.

آنچه در این کتاب آمده داستان‌های شاهنامه از به نثر از آغاز تا پایان پیروزی کی‌کاوس بر شاه مازندران. و در آن افزون بر داستان سرودن شاهنامه از زبان فردوسی، داستان‌های ضحاک ماردوش، کاوه آهنگر، فریدون و سه فرزندش، داستان ایرج، خونخواهی منوچهر، سام و سیمرغ، زال و رودابه، رستم دستان، آغاز نبرد میان ایران و توران، رخش رستم، رستم و کی‌قباد، کی‌قباد و افراسیاب، جنگ کی‌کاوس با دیوان مازندران، هفتخوان رستم و نبرد کی‌کاوس با شاه مازندران آمده است.کتاب شامل برخی از داستان های شاهنامه است که به جامه نثر درآمده. داستان های شاهنامه یادگار روزگار کهن است و از دیرباز در سرزمین ما رایج بوده.


فهرست

جشن سده
کاوه آهنگر
ایرج
خونخواهی منوچهر
سام و سیمرغ
زال و رودابه
رستم و سهراب

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات