دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

داریوش یکم پادشاه پارسی

داریوش یکم پادشاه پارسی

نویسنده: پیتر یولیوس یونگ
مترجم: داود منشی زاده
ناشر: ثالث
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 266
اندازه کتاب: وزیری سلفون - سال انتشار: 1386 - دوره چاپ: 2

 

مروری بر کتاب

مصور

در سال 550 پیش از مبدا تاریخ، یعنی در همان اوقاتی، که عالم شرق قدیم زیر ضربه های جانانه ی کوروش بزرگ خرد می شد، در خانه ویشتاسپه(گشتاسب) پسر شاهزاده ی ارشامه، از بستگان خاندان سلطنتی هخامنشی، فرزندی متولد شد، که او را داریوش نامیدند.داریوش بدین نحو در حد فاصل دو دوره ی تکامل انسانی پا به عرصه ی زندگی نهاده.در همان موقعی، که ملت و خاندان او مدارج قوت را می پیمودند. این چنین زایچه ای فال نیکی بود برای مردی، که روزی در اوج تکامل ملت خود قرار داشت و با آن نقطه ی اعلای یک تکامل تاریخی را تشکیل می داد. مقدماتی، که توشه ی راه او بودند.

ملت ها قهرمان می خواهند و تجلیل قهرمان ها یعنی تقویت احساسات ملی. اما تجلیل و تملق دو چیز متفاوت اند و ای کاش هموطنان ما فرق میان آن ها را هر چه زودتر در می یافتند. مردی، کد زندگانی و کارهای او موضوع مطالعات ما را تشکیل میدهد، یکی از بزرگترین مظاهر رهبری بشریت است. رنندگی و کار های خارق العاده ی او به اندازهای در نتلر با مدرن جلوه می کنند و به اندا زدای اهمیت تاریخی جهانی دارنده که ما برای این زمان حاضر نیز احتیاج درونی به مطالعه ی آن را در خود حس می کنیم.

اگر تاکنون چنین قدمی برداشته نشده، به علت اشکالاتی بوده که در این راه به آن ها بر می خورده ایم ترقیات باستان شناسی و نژادشناسی و تحقیقات ما قبل تاریخ – عمومی، که در سال های اخیر اهمیت جهانی حاصل کرده اند . در مباحت تاریخی در جای جهان بینی تازه ای را گشوده اند، که در آن ساختمان نزادی انسان یک عامل قطعی است و نژاد هندی ، ژرمنی هند و اروپایی به صورت عنصر پویای تشکیلات تاریخی آشکار می شود .

در این کتاب شخصیت داریوش بزرگ و معنای آن برای جهان آن روز و امروز تصریح شده و به گفته نیچه به صورت یک «بنای عظیم یادبود تاریخی» درآمده. نویسنده ی کتاب، که در سال های 1937 و 1938 در کاوش های جنوب ایران کار می کرده، نتیجه ی مطالعات خود را در این رساله جمع نموده است.

فهرست

• فصل یکم: اصل و نصب و دوره ی جوانی
• فصل دوم: در پی قدرت
• فصل سوم: سال های سازندگی
• فصل چهارم: سیاست هلنی
• فصل پنجم: اتمام و انتها
• و...

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات