دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

بیچارگان

بیچارگان

نویسنده: فئودور داستایفسکی
مترجم: خشایار دیهیمی
ناشر: نشر نی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 207
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1396 - دوره چاپ: 8

 

مروری بر کتاب

بیچارگان؛ از اولین كارهای داستایوفسكی است. این کتاب را می توان نزدیك ترین رمان داستایوفسكی به داستان های گوگول دانست؛ نوع شخصیت، مساله شخصیت و پرداخت شخصیت شباهت زیادی به كارهای گوگول دارند همچنین فضا سازی و روند شكل گیری شخصیت هایش كه گاهی نمی توان خط جدا كننده یی بین او و گوگول گذاشت.

شخصیت ها و موقعیت های شنل، بلوار نیفسكی و ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیكفیورویچ گوگول دوباره در بیچارگان زنده می شوند و جهان تاریك و بی آفتاب روسیه، واقعیت سرد و خشن دنیای امروز را به رخ خواننده اش می كشاند. «بیچارگان» رمان كوتاهی است كه داستانش به شكل مكاتبه بین دو شخصیت زن و مرد، ماكار الكسیویچ و واروارا الكسیونا، روایت می شود...

واروارا آلکسیونای عزیزم، می‌توانم بگویم که برخلاف انتظارم، شب گذشته را خیلی خوب خوابیدم و این برایم خوشایند است. آدم معمولاً در جاهای جدید خوب نمی‌خوابد و همیشه چیزی موجب بیدارماندنش می‌شود. اما من امروز مثل چکاوکی شاد و مسرور از خواب بیدار شدم. عزیزم چه صبحی بود! پنجره کاملاً باز بود و آفتاب می‌درخشید. پرندگان آواز می‌خواندند؛ هوای سرشار از رایحه بهاری و طبیعتی که بار دیگر جان گرفته بود. همه چیز دارای هماهنگی کاملی بود. همه چیز به همان شکلی بود که در فصل بهار باید باشد. حتی در مورد تو، عزیزم، فکر خوبی کردم.

 گفتنی است داستایوفسكی با نوشتن كتاب بیچارگان دستگیر می شود و تا پای چوبه دار می رود و در آخرین لحظه بخشیده می شود و به تبعید به سیبری فرستاده می شود.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.
برچسب ها: کتاب بیچارگان

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات