دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

خزان

خزان

نویسنده: اسماعیل یورد شاهیان
ناشر: قصیده
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 136
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1377 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب

کتاب از نثری روان ، فضای تصویری و حسی شاعرانه اما حقيقي در تعدد حوادث و فضا ها و زمان های متفاوت و مختلف فراهم شده است . به گونه ای که در همان شروع داستان ، خواننده از هجوم حوادث ، تصویر ها و فضا ها و تعدد متغییر زمان و تفکر تنهایی و هجوم اندیشه های فلسفی و اجتماعی و جریان گردش سیال تفکر بودن و زیستن در زمان های متعدد دچار نوعی گیجی و حیرت و گاه حتی و حشت و غم می شود بلی آن که انسجام جریان رمان به هم بریزد .

فصل ، فصل آن به گونه پرداخت شده است که هر مرحله از آن فضا و حادثه و افراد مختلفی را در خود جا داده اند . و در کل می توان گفت رمان از بافت و ساختاری یک دست ، ریتمی هماهنگ و تصویر های روشن که در جمله های کوتاه اما حسی وادراکی فراهم شده است . به گونه ای که اگرنویسنده دیگری به غیر از یوردشاهیان ، رمان خزان را می نوشت شاید هر فصل آن 50 تا 60 صفحه و حجم آن از 900 صفحه تجاوز می کرد .

اما یوردشاهیان زمان و روزگار خود را خوب می شناسد . – او می داند که زمان داستان پردازی های غیر حسی گذشته است – زمان ، زمان فرصت های کوتاه است و انسان امروز ، انسان عصر رسانه ها ، آگاه از مفهوم و معنی نمادها و تصویر ها و معانی روابط و مکاتب است . پس نیازی به انشا ندارد . نگاهی به نمونه ذیل تمام منظور مرا روشن خواهد نمود .

...من در نوشتن شعر و رمان در چنان فضایی به سر می برم و در چنان حال و فضایی به سراغ همه می روم تا شعر زندگی جهان را بسرایم چرا که من به مرزبندی جغرافیایی ، نژادی ، قومی ، ملی و اجتماعی میان انسانها معتقد نیستم . جهان را مال انسان و انسان را از آن جهان می دانم و برای تمام مردم جهان و پیوستگی آنها می نویسم و با آنها گذار تاریخ جهان را میگذارنم و خود را شهروند آزاد جهان میدانم و زبان نرم و دلنشین فارسی را برای نوشتن و سرودن انتخاب کرده ام .

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات