دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

خرافات وفور در زیارات قبور

خرافات وفور در زیارات قبور
درحال حاضر موجود نمی باشد

خرافات وفور در زیارات قبور

نویسنده: سیدابوالفضل برقعی قمی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 267
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1356 - دوره چاپ: 1

کمیاب  - کیفیت : عالی

 

مروری بر کتاب 

خرافات ضد آیات الهیست         ولی مذهب خرافات را پناهیست
خرافات نیست در دین الهی       ز مذهب باشد این کفر و تباهی

 

خرافات وفور در زیارات قبور کتابی است نوشته سید ابوالفضل برقعی قمی که در ابتدا بدلیل مخالفت جامعه شیعه در ایران بصورت کتاب تایپ دستی در ۳۲۰ صفحه منتشر و در اختیار عده قلیلی قرار گرفت ولی بعلت مخالفت با نویسنده و زندانی شدن وی نسخه‌های کتاب جمع آوری گردید. در این کتاب نویسنده به بطلان زیارت قبور امامان و امام زاده‌ها پرداخته و ساخت زیارتگاه ها و شفاعت را وهن اسلام دانسته‌است. وی این کتاب را با تاثیر از کتاب «زیارت» حیدرعلی قلمداران نوشته‌است.

...یکی از بدعتها که هزاران بدعت دیگر را به همراه خود داشته و بیشتر مردم ما به آن مبتلا گشته و عمر و مال خود را در آن صرف کرده‌اند زیارت قبور و توجه به آن است در این کتاب مؤلف محترم به بیان این بدعتها و خرافات پرداخته‌است.

بسم الله الرَّحمن الرَّحیم

الحمد لله مالک الملک دیّان الدین مجیب الداعین و المضطرین و مغیث المهمومین و صریخ المکروبین و هادی المضلین. و صلّی الله علی رسوله وعلی آله و أصحابه و أتباعه أجمعین. یکی از بدعت‌ها که هزاران بدعت در آن مندرج است و اکثر ملت ما به آن مبتلا و دلخوش گردیده و عمر و اموال خود را در آن صرف کرده‌اند زیارت قبور و توجه به آن است. در موضوع زیارت قبور ابتدا لازم است چند مطلب روشن گردد: اول آنکه [می‌پرسیم] ارواح بزرگان از اولیاء و صلحاء و انبیاء و شهداء آیا در جوف قبر یا در بالای قبر یا در اطراف قبرند؟ و از قبر و زُوَّار قبر باخبرند یا خیر؟

پس از آنکه ثابت شد ارواح از دنیا دور و در عالم برزخ هستند،حال جای این سئوال است که خرافاتیان می گویند مردگان در عالم دیگر باز از حال ما آگاه و عالم هستند و  این صحیح نیست زیرا اولاً زنده بودن ربطی به آگاهی و علم به احوال ما ندارد زیرا لازم نیست هرکس دارای حیات باشد به همه چیز و از همه جا آگاه باشد...

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات