دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

جمیله

جمیله
درحال حاضر موجود نمی باشد
جمیله
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 52148 - 51/1
  • وزن: 0.20kg
  • UPC: 12
0 ریال

جمیله

نویسنده: چنگیز آیماتف
مترجم: فردوس
ناشر: پروگرس
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 108
اندازه کتاب: جیبی - سال انتشار: 1963 - دوره چاپ: 2

 

مروری بر کتاب

زیباترین ‌داستان ‌عاشقانه ‌جهان

-جمالتای! … جمیلیام!… جمیله ی من!….
نام جمیله را به زبان کازاخی می گفت، نام جمیله را به زبان قرقیزی می گفت و اگر زبان دیگری هم می دانست، « جمیله من » را آن طور که عاشقان می گفتند به آن زبان هم می گفت…

باز به آن تابلوی کوچک نقاشی در قاب ساده‌اش، چشم دوخته‌ام. قرار است چند روزی به دهکده زادگاهم بروم و تماشای این تابلو خاطرات گذشته را به یادم می‌آورد. ابن تابلو را مدت‌ها پیش نقاشی کرده‌ام در این سال‌ها هرگز آن را در نمایشگاهی برای تماشا نگذاشته‌ام، و هر چند که نقاشی شرم‌آوری نیست اما هر وقت که آشنایانم از ده به دیدنم می‌آیند در گوشه‌ای پنهانش می‌کنم.

با آن که اثر هنرمندانه و ارزشمندی نیست، اما ساده و زیباست و سادگی و زیبایی روستا را در ذهن زنده می‌کند. جمیله حکایتِ معصوم و روایت مغمومِ یک عشق ممنوع است. جمیله شعری ست که در ذهن چنگیز آیتماتُف اتفاق افتاده است.

عشقی ممنوع و دور از قراردادهای اجتماعی و روز مره که معصومانه در ورق ورق کتاب رخنه کرده است. اندیشه ات را به چالش می کشد. آنگونه که معنای پاکی و ناپاکی – خوبی و بدی- عشق ونفرت- آواز و سکوت- در هم می آمیزد. می بینی که ناپاکی آن روی سکه ی پاکی ست و سکوت را از آن سویش که بنگری، آواز است.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.
برچسب ها: کتاب جمیله

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات