دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

تاریخ قرون جدید

تاریخ قرون جدید

نویسنده: آلبر ماله - ژول ایزاک
مترجم: فخرالدین شادمان
ناشر: ابن سینا
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 507
اندازه کتاب: وزیری سلفون - سال انتشار: 1342 - دوره چاپ: 4

کمیاب - کیفیت : عالی

 

مروری بر کتاب
 

از اکتشافات بحری و تاسیسات استعماری و ادویه و فلزات گرانبها تاجنگهای سی ساله و معاهدات وستفالی در اروپا

اسپانیاییها پانزده سال بعد از مرگ کلمب به تصرف آمریکای جنوبی همت‌ گذاشتند .پس از تصرف،مردم آنجا را برای جست‌وجوی طلا و همچنین‌ کشاورزی به بیکاری گرفتند.با مخالفتهایی که از درون اسپانیا صورت گرفت، به فکر خریدن برده از آفریقا افتادند و به برده‌فروشی رونق دوباره دادند.

این تجارت تا قرن نوزدهم ادامه داشت و موجب جنگهای دائمی میان‌ سیاهان آفریقا شد که سعی می‌کردند جمعی را اسیر کنند و به اروپاییان‌ بفروشند .جالب آنکه در نظریه‌های کمونیستی،برده‌داری براساس شواهد تاریخی تنها دوره‌ای ناپایدار از مناسبات اقتصادی به شمار می‌رود که به نفع‌ فئودالیسم از میان می‌رود.

در واقع با نزدیک شدن قرون جدید،برده‌داری‌ بسیار محدود یا در حال منسوخ شدن بود.برده‌داری فوق الذکر هم پس از مدتی رو به اضمحلال بود اما یکباره در ظرف ده سال در بخش جنوبی آمریکا (ایالات متحده امروزی)دوباره رونق گرفت.در قسمت شمالی بردگان فقط در منازل خدمت می‌کردند.و به کارگیری آنها در مزارع،قبیح بود .

سرانجام طی کشمکشها و جنگهایی که از اساس انگیزه اقتصادی و سیاسی داشت،برده‌داری را لغو کردند و آن را همچون برگ رزینی از آزادیخواهی به تاریخ خود افزودند.حتی لینکلن هم‌چنان‌که خودش گفته‌ بود،موضوع برده‌داری ار مهم نمی‌دانست بلکه موضوع مورد توجه وی، وحدت آمریکا بود

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات