دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

تاریخ فخری : در آداب مملکت داری و دولت های اسلامی

تاریخ فخری : در آداب مملکت داری و دولت های اسلامی
درحال حاضر موجود نمی باشد
تاریخ فخری : در آداب مملکت داری و دولت های اسلامی
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 109994- 103/5
  • وزن: 0.70kg
  • UPC: 85
0 ریال

تاریخ فخری

نویسنده: محمدبن علی بن طباطبا
مترجم: محمدوحید گلپایگانی
ناشر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 486
اندازه کتاب: وزیری گالینگور روکشدار - سال انتشار: 1360 - دوره چاپ: 2

کمیاب - کیفیت : درحد نو ؛ روکش کتاب زدگی مختصری دارد


مروری بر کتاب 

در میان کتاب هایی که درباره تاریخ خلفا و وزرای ایشان تالیف شده کمتر اثری است که مانند کتاب حاضر جامع و سودمند و در عین حال چنین شیوا و دلپذیر تحریر یافته باشد. کتاب الفخری با همه ایجاز و اختصار حاوی نخبه آثار و اخبار خلفا و وزیران ایشان و همچنین سلاطین و امرایی است که در خلال حکومت خلفا ظهور کرده و قدرت و شوکتی به هم رسانیده اند.

دیگر از جهات اهمیت و مزیت این کتاب آن است که مولف در بیان مطالب، همواره نظر انتقادی داشته و وقایع تاریخی را با نکته سنجی و خرده گیری شرح داده و نتیجه گیری هایی سودمند و صحیح کرده است. از جهت ادبی و سبک نگارش ، کتاب الفخری شیوا و به قول ادوار براون »سحر انگیز» است.

عنوان دیگر کتاب که بدان نیز شهرت دارد، «الفخرى فى الآداب السّلطانیه و الدّول اسلامیّه» است. گاه آن را به اختصار، الفخرى گویند. واژه اخیر اشاره به فخر الدّین عیسى بن ابراهیم فرمانرواى موصل در آن روزگار است که اثر به نام او نگاشته شده است. این کهن ترین اثر سیاسى-تاریخى پس از فروپاشى خلافت عبّاسیان است.

کتاب از دو بخش تشکیل شده است ، بخش اول به دانش سیاست و ملک داری است و بخش دوم پیرامون تاریخ اسلام پس از رحلت پیامبر اسلام.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات