دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

تاریخ جمعیت های سری و جنبش های تخریبی

تاریخ جمعیت های سری و جنبش های تخریبی
درحال حاضر موجود نمی باشد
تاریخ جمعیت های سری و جنبش های تخریبی
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 157328 - 24/6
  • وزن: 0.50kg
0 ریال

تاریخ جمعیتهای سری و جنبشهای تخریبی

نویسنده: محمد عبدالله عنان
مترجم: علی هاشمی حائری
ناشر: بهجت
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 448
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1397 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب 

نویسنده و مورخ معاصر مصری از دیدگاه خود، با توجه به منابع و تحقیقات بسیار به بررسی جمعیت های سری و جنبش های تخریبی پرداخته است؛ از آنجایی که مدت زمانی طولانی از نگارش این کتاب گذشته اما همچنان از ارزش نوشتاری و موضوعی بالایی برخوردار است.

انسان تقریبا از پگاه تاریخ خویش به ضرورت دریافت که زندگی گروهی برای او سودمندتر است و جوامع را پدید آورد. با پیچیده تر شدن حیات بشری و مناسبات آن اندیشه دسته بندی های ویژه و تشکیل گروه های خاص برای عده ای ضرورت یافت در نتیجه و بر اساس اهداف گونه گون انجمن ها مداخل و فرقه های مختلفی به وجود آمدند که برخی سری بعضی محرمانه و تعدادی نیز هم سری و هم محرمانه بودند و بنا بر مبانی فکری اعضا و اهداف گروه با یکدیگر تفاوت داشتند.

پاره ای از آنها صرفا محافلی بودند برای نخبگانی با ایده های نامتعارف و بدون بازتاب سیاسی اجتماعی و بعضی دیگر از آغاز با اراده ای معطوف به قدرت برای ایجاد دگرگونی های سیاسی اجتماعی تاسیس شده و تا رسیدن به قدرت و در مواردی برای همیشه مخفی باقی ماندند.

قیام البی ها

مرکز عمومی این جمعیت در شهر «تولوز» بود. «البی ها» در ظاهر مسیحی بودند ولی درواقع جمعیت انقلابی تخریبی بودند که در خفا تعلیمات مانویه و ثنویه را پذیرفته و عمل می کردند و مطابق نظامات جمعیت های سری به مراتب مختلفه منقسم شده بودند. دسته ی اول را جماعت «منتهی» یا «کملین» تشکیل می دادند. عده ی آنان کم بود و تظاهر به زهد و ورع و قناعت می کردند، گوشت خوار نبودند؛ از سوگند یاد کردن و دروغ تنفر داشتند و آن را زشت می شمردند. ابنای مرتبه ی دوم که عبارت از «مومنین» بودند، بسیار محل تواضع و تکریم و تجلیل عمیق بودند.

عوام جمعیت مرتکب هر کار زشت و رذیلتی می شدند. غارت و زنا و ناجوانمردی را حلال و مباح می دانستند.ازدواج را فسق می شمردند، معاشرت و مباشرت با محارم و انواع گناهان دیگر را حلال (جایز) می دانستند. البته توده ی جمعیت به اسرار جمعیت و تعلیمات خفیه ی آن رخنه و نفوذ نداشت و معلومات اکثریت اعضا محدود به همان منتهیان یا کملین می بود.


فهرست 

شورش علیه اسلام
جنبش های انقلابی و جمعیت های سری که برای انهدام اسلام تشکیل گردید
انقلاب علیه نصرانیت
جمعیت های سری و جنبش های انهدامی که برای انهدام آن به پا خاست
درباب جمعیت های سری معین
جمعیت های سری در عصر آزادی
جنبش های تخریبی آشکار 
شورش خوارج
مذهب خوارج
انقلاب علیه نصرانیت
دوره های جادوگری
دوران سحر و خفا
فراماسونری
مدرسه یهودی
سوسیالیزم
و....

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات