دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

بازاریابی یورشی

بازاریابی یورشی

نویسنده: دیوید مور , اسکات میلر
مترجم: علیرضا سالمی نجف آبادی
ناشر: بازاریابی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 272
اندازه کتاب: وزیری - سال انتشار: 1392 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب

از قدرت استراتژی تهاجمی، برای نیل به اهدافتان استفاده کنید

این کتاب با آموزش اصول مبارزات انتخاباتی و آوردن آنها به دنیای کسب و کار ٬ فضای الگوبرداری آگاهانه ٬ و یادگیری و یادگیری زدایی را برای ما فراهم می سازد تا بدانیم این فرهنگ تهاجمی و بازاریابی یورشی است که لازمه موفقیت است. برای هر هدف تجاری تان ٬ روز انتخابات تعریف کنید. می خواهید برنده باشید یا بازنده؟ ...

در محیط پر رقابت کنونی، چگونه برای رسیدن به موفقیت برنامه‌ریزی می‌کنید؟ مدل موفقیت شما چسیت؟ چطور سازمان یا گروه یا حتی کسب‌وکارتان را رهبری می‌کنید؟ مدل‌های موجود فعلی برای مدیریت سازمان و کارکنان، آشکارا شکست خورده‌اند. در دنیایی که تمام اصول کسب‌وکار و رهبری آن به شدت تغییر کرده‌اند، اطلاعات و ارتباط مهم‌تری ابزارهای توفیق در رقابت هستند. پذیرش انقلاب ازاطلاعات و بازنگری در شیوه‌های ارتباطی لازمه کسب‌وکارهای تهاجمی هستند. غرق شدن در دام غرور و کوچک دیدن رقبا و نهایتا به کارگیری استراتژی‌ها تدافعی تمام مقدمه‌ی شکست و حذف هستند.

در دنیایی که تمام اصول کسب‌و‌کار و رهبری آن بشدت تغییر کرده‌اند، اطلاعات و ارتباطات مهمترین ابزارهای توفیق در رقابت هستند. پذیرش انقلاب اطلاعات و بازنگری در شیوه‌های ارتباطی لازمه‌ی کسب‌و‌کارهای تهاجمی هستند. غرق شدن در دام غرور و کوچک دیدن رقبا و نهایتاً به‌کارگیری استراتژیهای تدافعی تماماً مقدمه‌ی شکست و حذف هستند. در دنیای بی‌رحم و پیچیده‌ی رقابت که با عدم قطعیت و پیچیدگی روزافزون همراه است، فقط مدال طلا وجود دارد. به عبارتی شما یا برنده شده‌اید یا بازنده. اگر برنده شده‌اید، مدال طلا حق شماست و اگر بازنده شده‌اید برخلاف بسیاری از بازیهای ورزشی، مدالهای نقره و برنز وجود ندارد، چون شما حذف شده‌اید. شاید بهتر باشد رقابتهای حذفی در بازیهای ورزشی را برای کسب‌و‌کار مناسب‌تر بدانیم تا بازیهایی چون لیگ برتر را.

فرض کنید فردای انتخابات دور دوم ریاست جمهوری است، به راستی چه فرقی است بین نفر بازنده با بازندگان دور اول؟
شرکتهای بزرگ هیچ‌گاه نباید تصور کنند که چون پیروز شده‌اند، پس پیروز هم خواهند ماند بلکه، آنها نیز مانند شرکتهای کوچک و مهاجم همواره باید "گرسنه‌ی موفقیت" باشند. پس باید فرهنگ تهاجمی را در سازمان‌شان نهادینه کنند.

از شکست در بازار تنفر داشته باشند، فقط نیروهای پر جنب‌و‌جوش، چابک و با روحیه‌ی تهاجمی را به کار گیرند، به محرکهای پیروزی در کسب‌‌و‌کار توجه دائم داشته باشند، و دائم کارکنانشان و یاورانشان را برای پیروزی تحریک کنند. لازم است مدیران ارشد، استراتژیستهای تهاجمی باشند و مواظبت کنند که همواره رفتار سازمانهای تهاجمی در سراسر سازمان جاری باشد. برای دستیابی به بازارهای وسیعتر در تمام ابعاد رسوخ در بازار، گسترش بازار، گسترش محصول و... توسعه‌ی بازاریابی تهاجمی را مدنظر داشته باشند. و با نگرش جامعیت‌نگری در کل تیم سازمان همانند کارکنان ستاد انتخاباتی باشند که می‌دانند در فردای انتخابات اگر برنده نشده باشند، هیچ مدالی به آنها تعلق نمی‌گیرد. بدین‌رو، مدیریت کسب‌و‌کارهای تهاجمی در سازمان و به کارگیری بازاریابی یورشی تنها چاره‌ی موفقیت است.

این کتاب با الگوبرداری آگاهانه از فضای انتخابات نکات ارزنده‌ای را به مدیران کسب‌و‌کارها یادآور می‌شود و با ایجاد نگرانی مثبت به ما یاد می‌دهد که همواره ناراضیان مثبت‌اندیش باشیم که بدانیم تنها یک راه در رقابت کسب‌و‌کارها وجود دارد و آن پیشروی و تهاجم است. چون قبلاً قایقهایمان را آتش زده‌ایم و چاره‌ای جز پیروزی نداریم و فردای انتخابات روز همه چیز یا هیچ چیز است، پس با مدیریت تهاجمی چنان روحیه‌ی جنگجویی در سربازان فراهم سازیم که گرسنه‌ی پیروزی و فقط پیروزی باشند.

 این کتاب به ما یاد می‌دهد که پیروزی شیرین است ولی این طعم تلخ شکست است که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. پس برای نچشیدن این طعم همواره باید مهاجم بود و به پیروزی فکر کرد  و آن را در عمل به دست آورد. پس به کارکنانمان یاد دهیم که جز پیروزی در رقابت به هیچ چیزی دیگر قانع نشوند. و برای این مهم باید مهاجم بود و مهاجم بودن به معنای ساده، به کارگیری مؤثرترین و کارآمدترین راهکار برای پیروز شدن است.

مهاجم دست از مبارزه نمی‌کشد، چون می‌داند کوسه‌ها نیز اگر دست از شنا بردارند به قعر دریا سقوط خواهند کرد.
به کارکنان یاد بدهیم که عضوی از خانواده‌ی کاری و تیم حاضر در مسابقات سخت باشند، تغییرات را بپذیرند و با یادگیری مداوم عاشقانه برای پیروزی فعالیت کنند، اما اگر کارکنان خودشان را فقط کارمند سازمان بدانند و حقوق‌بگیری باشند که اهداف پیروزی مدیران در روح و جان وقلب آنان رسوخ نکرده باشد، آنگاه از تغییر بیزار خواهند بود. و این با اهداف سازمان تهاجمی همخوان نیست.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات