دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

اخلاق

اخلاق

نویسنده: ساموئیل اسمایلز
مترجم: محمد سعیدی
ناشر: صفی علیشاه
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 520
اندازه کتاب: رقعی سلفون - سال انتشار: 1346 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت : درحد نو


مروری بر کتاب

«ساموئیل اسمایلز»، دانشمند شهیر انگلیسى مى گوید:«اخلاق یکى از بزرگترین قواى محرکه این عالم است و در فاضل ترین تظاهرات خود، طبیعت انسانى را در عالیترین اشکال مجسم مى سازد; زیرا اخلاق، معرف انسانیت واقعى است.

اشخاصى که در هر یک از شعب زندگانى داراى تفوق و امتیاز خاصى هستند تکریم و احترام نوع بشر را به خود جلب مى کنند و بالطبع سایر مردم به آنها اعتماد مى کنند و از ایشان تقلید مى نمایند; زیرا هرچیز خوب این عالم، قائم بوجود آنها است و اگر آنها در دنیا نباشند این عالم قابل زیست و زندگى نخواهد بود.

هرچند نبوغ، ستایش مردم را جلب مى کند اخلاق، احترام و تعظیم آنها را ایجاب مى نماید اولى نتیجه فکرى است و دومى اثر قواى قلب و بطورى که همه مى دانند قلب است که در طول حیات بر زندگانى ما حکومت مى کند و آن را اداره مى نماید، مردمانى که به ذروه عظمت و ارتقا رسیده اند به منزله نورافکن هایى در خط سیر بشرى مى باشند که محیط اخلاقى عالم را روشن مى کنند و مردم را در جاده فضیلت و تقوى هدایت مى نمایند.

یکى از ارکان و شرایط زندگى اجتماعى و تکامل هر ملتى «اخلاق» است. اخلاق با حیات بشر زاییده شده و عمر آن مساوى با عمر نوع انسان است، هیچ خردمندى نیست که در اهمیت و لزوم آن براى آسایش و سلامت روح کمترین تردیدى داشته و یا اثر سودبخش و قاطع آن را در تقویت اساس رشد اجتماعى و اصلاحات عمومى انکار نماید.

کیست که از درستکارى و امانت بیزار بوده و نیکبختى و سعادت خود را در سایه خیانت و نادرستى جستجو کند؟ در ارزش اخلاق همین بس که هرملت عقب مانده یا متمدنى ولو اینکه پایبند به آیینى نباشند، فضایل اخلاقى را به دیده تقدیس و احترام نگریسته و پیروى از یک سلسله احکام را، در جاده پرپیچ و تاب زندگى بر خود حتمى و اجتناب ناپذیر مى دانند.

انسان در طى زندگى متمادى خود راههاى مختلف و گوناگونى را اختیار کرده است اما اساس و مبانى اخلاق هرجا و نزد هردسته و قوم و ملتى صورت مشابهى داشته و در طول قرنها تا زمان ما این وحدت شکل ادامه یافته است.

 

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.
برچسب ها: کتاب اخلاق

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات