دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

First

First

نویسنده: مرتضی صمصام بختیاری
ناشر: کاکتوس
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 271
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1383 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب

این کتاب که در مقابل روی شماست داستانی است از هزاران داستانی که هر روزه در گوشه و کنار این سرزمین در حال به وقوع پیوستن است ، این شما خوانندگان عزیز هستید که باید در مقاطع مختلف آن نتیجه گیری های خاص را به دست آورید.ماجرای داستان از این قرار است:
در اوایل بهار سال 1378، "بیژن نجیب" دانشجوی سابق و ممتاز دانشگاه تهران و دارنده درجه دکتری از دانشگاه آکسفورد با تخصص درشاهنامه فردوسی به سرپرستی "کتابخانه انجمن کتاب ایران" انتخاب می‌شود؛ به گونه‌ای که برای او از نظر شغلی بسیار حایز اهمیت تلقی می‌گردد.

دکتر نجیب همواره به گفته‌های حکیم طوس، به ویژه به این بیت می‌اندیشد: چه روم و چه هندو و چه ایران زمین/ نویسند همه نام او بر نگین. او با شوق و ذوق وصف نشدنی وارد باغ انجمن کتاب ایران می‌شود؛ اما از آن پس، از خواب و خیال حکیمانه بیدار می‌گردد و به واقعیات تلخ و شیرین جامعه ایرانی دهه 1370 پا می‌گذارد.

"first" به معنای اولین سال کاری دکتر نجیب در انجمن کتاب ایران (وابسته به کتابخانه ملی ایران)، روایت فراز و نشیب‌های فراوانی است که داستان بر اساس آن شکل گرفته است.

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات