دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

1984 ؛ متن کامل

1984

نویسنده: جورج اورول
مترجم: مهدی بهره مند
ناشر: فرزان
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 368
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1361 - دوره چاپ: 2

کمیاب - کیفیت : در حد نو _ نو

 

مروری بر کتاب

رمان ۱۹۸۴ جورج اورول، بیانگر روحیه ای خاص و هشدار دهنده است. روحیه به تصویر کشیده شده در این کتاب، نومیدی نسبت به آینده انسان است و به همگان هشدار می دهد که اگر روند تاریخ تغییر نکند، انسان ها در سراسر دنیا، بی آنکه خود بدانند، خصوصیات انسانی خود را از دست می دهند و به آدم هایی ماشینی و بی روح تبدیل می گردند.

یکی دیگر از جبنه های مهم رمان، نگرش اورول به ماهیت حقیقت است، که ظاهرا بازتابی از تلقی استالین نسبت به حقیقت به ویژه در دهه سی می باشد.

زندگانی جورج اورول در مقام نویسنده به دو دوره متمایز تقسیم می شود و طرفه آن خودش تاریخ دگرگونی را دقیقا مشخص کرده ، 20 اوت 1939 شب قبل از انعقاد پیمان دوستی میان شوروی تحت فرمان استالین با آلمان تحت فرمان هیتلر ،اورول خواب دید جنگی که همه بزرگ سالان هم نسلش انتظارش را می کشیدند شروع شده و پی برد که «ته دلم میهن پرست بودم حاضر نمیشدم خرابکاری کنم یا علیه طرف خودمان دست به اقدام بزنم از جنگ جانبداری می کردم در صورت امکان قدم به میدان مبارزه می گذاشتم.»

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات