دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

1001 داستان از زندگانی امام علی (ع)

1001 داستان از زندگانی امام علی (ع)

نویسنده: محدرضا رمزی اوحدی
ناشر: سعید نوین
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 720
اندازه کتاب: وزیری گالینگور - سال انتشار: 1379 - دوره چاپ: 3


مروری بر کتاب

کتاب 1001 داستان از زندگانی امیرالمؤمنین علی (ع) به تناسب سال‌های زندگی امام علی نوشته شده است، در 5 فصل به این شرح تدوین یافته است:

فصل داستان‌هایی از تولد امیر المومنین علی (ع) تا بعثت پیامبر اسلام (ص) است و از آنجایی که در دوران قبل از بعثت هیچ خبری از احوال پیامبر(ص) نداریم و هر خبری که هست از علی(ع) روایت شده، این فصل از کتاب بسیار خواندنی و جذاب است. در دورانی که پیامبر به بعثت نرسیده بود علی(ع) روایت می‌کند که مثل سایه و پا به پای پیامبر همه جا بوده است، حتی در غار حرا...

فصل دوم داستان‌هایی از بعثت تا رحلت رسول(ص) که شامل دوره زمانی 23 ساله می‌شود.فصل سوم داستان‌هایی از دوران خانه نشینی حضرت علی (ع) یعنی در دوران 25 ساله‌ای دارد که عمر و ابوبکر و عثمان خلافت می‌کردند.فصل چهارم داستان‌هایی از دروان حکومت داری حضرت علی (ع) است که شامل یک بازه زمانی 4 سال و اندی می‌شود در این فصل ماجراهایی از جنگ‌های حضرت به همراه داستان‌هایی از حکومت‌داری آمده است.در فصل پنجم هم داستان‌های متفرقه از زندگانی حضرت علی علیه‌السلام آمده است که زمان وقوع آنها مشخص نیست.

داستان‌های این کتاب همه کوتاه هستند و خواننده به راحتی می‌تواند هر صفحه‌ای از کتاب را که بخواهد باز کند قصه‌ای بخواند و بعد در زمان دیگر سراغ داستان دیگری برود.

عدد 1001 این مجموعه کتاب هم فلسفه جالبی دارد. در حدیثی از رسول خدا (ص) داریم که علی جان! تو در امت من به مثابه سوره توحید هستی و جمع ابجد سوره توحید می‌شود عدد 1001 که مولف از آن در نوشتن کتاب‌هایش استفاده کرده است.


فهرست

فصل اول: تولد تا بعثت
فصل دوم: از بعثت تا رحلت پیامبر (ص)
فصل سوم: دوران خانه نشینى امام علی (ع)
فصل چهارم: حکومتدارى امام علی (ع)
فصل پنجم: داستان هاى متفرقه از زندگى امام على (ع)

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات