دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

حاجی در فرنگ ؛ دو جلدی ؛ جیبی

حاجی در فرنگ

نویسنده: جعفر شهری
ناشر : چاپخانه پيام
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 890
اندازه کتاب: جیبی - سال انتشار: ??13 - دوره چاپ: 1

کمیاب - کیفیت : 

 

مروری بر کتاب 

جعفر شهری در سال ۱۲۹۳ در محله عودلاجان بازار تهران به دنیا آمد و در سحرگاه ٨ آذر ۱۳۷۸ دیده از جهان فروبست و با رفتنش گنجینه‌ای از دیده‌ها و دانستنی‌های ناگفته‌اش را نیز با خود برد. جعفر شهری به دلیل فقر مالی از تحصیل محروم بود ولی به مدد حافظه شگفت خود و عشقی که به تحصیل داشت کم کم از این و آن خواندن و نوشتن فرا گرفته و به قول خودش با خواندن و خواندن خواندن، نویسنده‌ای بی‌مدعا ولی توانا شد. جعفر شهری همه وقایع آن روزگاران را به خوبی در قالب کتاب‌هایش گنجانده است. او نویسنده‌ای بود که بسیار خوب پیرامون خود را می‌دید و با مسایل و مشکلات جامعه آشنا بود چون خود تمام این مشکلات را درک کرده بود.

کتاب شکر تلخ او شرح دوران کودکی او و بدبختی‌های مادرش است که شهری با نگاهی تیزبین و نقادانه به کندوکاو جامعه سیاه آن موقع و ستم‌هایی که بر زن ایرانی رفته است می‌پردازد. در کتاب گزنه که شرح دوران نوجوانی اوست به ترسیم شخصیت پدرش که فردی بی‌مسئولیت بود و ناپدریش که حسود و خودخواه بوده، می‌پردازد و کتاب قلم سرنوشت او شرح دوران میانسالی و موشکافی شرایط جامعه و تاثیر آن بر زندگی است. این ۳ کتاب در قالب رمان نوشته شده ولی آثار دیگر او در زمینه‌های دیگر است. کتاب‌های حاجی در فرنگ و حاجی دوباره او سفرنامه‌های انتقادی است که خرافات دینی را به چالش می‌کشد.

فهرست 

جلد اول: یادداشتهای سفر نود روزه سفر مکه
جلد دوم: یادداشتهای سفر نود روزه سفر اروپا

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات