دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

تاریخ مختصر ادیان بزرگ

تاریخ مختصر ادیان بزرگ
درحال حاضر موجود نمی باشد

تاریخ مختصر ادیان بزرگ

نویسنده: فلیسین شاله
مترجم : منوچهر خدایار محبی

ناشر: طهوری
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 508
اندازه کتاب: وزیری لب برگشته - سال انتشار: 1355 - دوره چاپ: 2

کمیاب - کیفیت : درحد نو


مروری بر کتاب

کتاب تاریخ مختصر ادیان بزرگ از مهمترین کتب، درمورد ادیان و مذاهب می‌باشد. بخش نخست کتاب در مورد ادیان ابتدایی کهن همچون توتم‌پرستی و فتیش‌پرستی است و همچنین دین در مصر باستان مورد بعدی است که مورد مطالعه قرار گرفته است. بخش بعدی به تاریخ ادیان در هند پرداخته شده است.

دین ودا، دین برهمن، دین بودا، دین هندو و برخی ادیان جدید هندی پرداخته شده است. ادیان چینی نظیر کنفوسیوس و تائوییسم، به همراه ادیان ژاپن همچون کیش شینتو، مباحث بخش بعدی را شامل می‌شود. پس از آن وارد بخش تاریخ ادیان در ایران شده و پس از بررسی ادیان زرتشتی، میتراییسم و مانوی، وارد تاریخچه کیش و ادیان در بین‌النهرین می‌شود. ادیان یونان و روم باستان بخش مهم دیگری از مباحث مطروحه در این کتاب است. ادیان ابراهیمی شامل یهودیت، مسیحیت و اسلام و البته فرقه‌های اسلامی، از دیگر بخش‌های مهم این کتاب مهند و ارزشمند می‌باشد.

فلیسین شاله (1954 – 1875م) جامعه شناس و استاد فلسفه در لیون فرانسه به دنیا آمد و آثار ارزنده ای را از خود به جا گذاشت. وی به دور دنیا سفر کرد و مدتی را در آسیای شرقی زندگی کرد و با مراسم و آدابهای مذهبی تمامی ادیان از نزدیک آشنا شد. این کتاب در سال 1947 در پاریس منتشر شد که با کتاب حاضر متفاوت است. مترجم این کتاب دکتر منوچهر خدایار محبی بعد از گذشت بیست سال از ترجمه اولیه، بار دیگر آن را در سال 1346به چاپ رساند.

چاپ اول کتاب فلیسین شاله 15 فصل داشت در حالی که ترجمه فعلی، شامل 30 فصل است. مترجم با توجه به اطلاعات جدیدی که درباره تاریخ ادیان به دست آمده، فصول کتاب را کامل کرده و متن شاله را از فرانسه و ادیان دیگر را از انگلیسی و زبانهای دیگر ترجمه و در پاورقی ذکر کرده است. بعضی فصلها هم بدون دخل و تصرف آورده شده است تا نظرنویسنده درباره آن بدون کم و کاست بیان شده باشد.

از آن جمله است فصل آخر که نتیجه گیری است و نظر شاله از نظر تطبیق اصول معتقدات ادیان گوناگون در آن بیان شده است. معرفی ادیان مردم ابتدایی و دین مصریان قدیم، ادیان هند، چین، ژاپن، ادیان ایران و آسیای غربی، دین یهود، ادیان اروپا، مسیحیت و اسلام بخشهای اصلی این کتاب را تشکیل می دهند

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات